همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از لایروبی بیش از ۷۴ هزار متر رودخانه در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۴ هزار و ۲۵۰ متر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است.

 ۷۴ هزار متر از رودخانه های همدان لایروبی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده اظهار کرد: در شهرستان همدان ۹۰۰۰ متر، بهار ۲۲۰۰ متر، کبودراهنگ ۷۰۰۰ متر، فامنین ۱۲ هزار و ۷۵۰ متر و رزن ۲۲۰۰ متر رودخانه لایروبی و پاکسازی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سالجاری بیش از ۲۱ هزار متر از رودخانه‌های اسدآباد، ۵۶۰۰ متر از رودخانه های ملایر، ۱۴ هزار متر از رودخانه‌های نهاوند و ۵۰۰ متر از رودخانه‌های شهرستان تویسرکان لایروبی شده است.

وی با بیان اینکه با وقوع سیلاب فروردین امسال نقاط آسیب‌پذیر رودخانه‌های استان شناسایی شده است، افزود: سه میلیارد تومان اعتبار برای بحث لایروبی رودخانه‌های استان داده شده که از این میزان ۵۰ درصد تخصیص یافته است.

ستوده با تأکید بر اینکه لایروبی رودخانه‌ها در تمامی شهرستان ها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزادسازی و لایروبی رودخانه‌های ده‌پیاز، امزاجرد، گراچاقه، عباس آباد، فرهنگیان، بهرام آباد، آبشینه و چشین در شهرستان همدان انجام شده همچنین یک بند غیرقانونی که کشاورزان روستای محمدیه همدان احداث کرده‌بودند، آزادسازی شده است.

برچسب‌ها