۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 690106

سرقت اطلاعات با سلفی زیباتر

شادی طباطبایی سیفی

به گزارش شرکت امنیتی CyberNews، بسیاری از اپلیکیشن‌های زیباسازی چهره در پس رابط کاربری مجذوب کننده خود انواع بدافزارها و جاسوس افزارها را پنهان کرده‌اند .

 سرقت اطلاعات با سلفی زیباتر

قدس آنلاین: شرکت امنیتی یادشده  که در لیتوانی واقع شده ، ۳۰ اپلیکیشن محبوب زیباسازی چهره در گوگل پلی استور را انتخاب و مواردی همچون میزان دسترسی آنها به گوشی کاربر، موقعیت مکانی اعلام شده توسط توسعه دهندگان و صحت آن و همچنین سابقه هرگونه بدافزار، جاسوس افزار و دیگر اقدامات خرابکارانه را بررسی کرد. این شرکت در بررسی‌های خود متوجه شد بسیاری از اپلیکیشن‌های زیباسازی چهره اطلاعات کاربران را می فروشند و با نمایش تبلیغات مخرب، آنها را به سایت های فیشینگ منتقل کرده و حتی به طور مستقیم از آنها جاسوسی می کنند.

همچنین محققین این شرکت در تحقیقات خود دریافتند یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های زیباسازی چهره اندروید با بیش از ۳۰۰ میلیون نصب ، یک بدافزار یا جاسوس افزار است. توسعه دهنده این اپ،  داده‌های کاربران را جمع آوری کرده و سپس می فروشد. توسعه دهنده ای که چندین اپ در گوگل پلی استور منتشر کرده، در برنامه‌های خود از تبلیغات مخرب استفاده کرده است. ضمن اینکه سازندگان اپلیکیشن‌های دیگر از این دست نیز با نمایش تبلیغات مستهجن ، کاربران را به سایت های فیشینگ هدایت کرده و سپس تصاویر آنها را سرقت کرده‌اند.

برای جلوگیری از سرقت داده های شخصی و یا استفاده پنهانی از دوربین، توصیه می شود امنیت گوشی خود را قربانی عکس زیباتر نکرده و از دانلود اپلیکیشن های زیباسازی چهره خودداری کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها