سخنگوی نظامی «عصائب اهل‌الحق» با اعلام اینکه قبلا تأکید شده که گروه‌های مقاومت به مراکز دیپلماتیک تعرضی نمی‌کنند، اعلام کرد حمله راکتی به «سفارت شرّ»‌ آمریکا، کار گروه‌های مقاومت نیست.

سخنگوی عصائب: حمله راکتی به سفارت شرّ آمریکا «کار گروه‌های مقاومت نیست»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جواد الطلیباوی» سخنگوی نظامی جنبش مقاومت «عصائب اهل الحق» عراق در بیانیه‌ای رد کرد که حمله راکتی به سفارت آمریکا کار گروه‌های مقاومت عضو الحشد الشعبی باشد.

الطلیباوی در توییترش اعلام کرد که هیچ کدام از گروه‌های مقاومت الحشد الشعبی در شلیک راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه دخالت نداشته‌اند و اصولا الحشد الشعبی مدت‌هاست که استفاده از این سلاح را پشت سر گذاشته است.

این فرمانده عصائب اهل الحق گفت: «پیش از این تأکید کرده بودیم که گروههای مقاومت سفارت‌خانه‌ها و اماکن دیپلماتیک در عراق را هدف قرار نمی‌دهند و راکت‌های استفاده شده از نوعی است که گروه‌های مقاومت سال‌هاست از استفاده از آن بی‌نیاز شده است».

الطلیباوی تأکید کرد: «پیش از این اعلام کرده بودیم که پاسخ ما به ترور ابومهدی المهندس، در سطح پایین‌تر از پاسخ جمهوری اسلامی به ترور حاج قاسم سلیمانی نخواهد بود».

او پیش از این گفته بود: «این شرم آور است که اینچنین پاسخ یا ضرباتی به گروه‌های مقاومت نسبت داده شود؛ گروه‌های مقاومت دیگر از راکت‌های کاتیوشا استفاده نمی‌کنند و این راکت‌ها حتی در ساده‌ترین عملیات‌ها هم به درد نمی‌خورد».

منابع خبری عصر یکشنبه از شلیک چند راکت به منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آنجا قرار دارد، خبر دادند. گفته می‌شود که دست کم یک نفر در سفارت آمریکا مجروح شده است با این حال برخی منابع گزارش داده اند تعداد مجروحان بیشتر از یک نفر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها