«مهناز افشار» انگار هنوز تکلیفش را با خودش روشن نکرده است. از یک طرف با اظهارنظرهای جنجالی سیاسی، تقریباً تمام راه‌های بازگشتش به کشور را بسته و از طرف دیگر خوب می‌داند که یک بازیگر درجه چندم ایرانی، جایی در فضای رقابتی سینمای غرب نخواهد داشت.

لطفا ًمن را فراموش نکنید!

محمد تربت‌زاده/

«مهناز افشار» انگار هنوز تکلیفش را با خودش روشن نکرده است. از یک طرف با اظهارنظرهای جنجالی سیاسی، تقریباً تمام راه‌های بازگشتش به کشور را بسته و از طرف دیگر خوب می‌داند که یک بازیگر درجه چندم ایرانی، جایی در فضای رقابتی سینمای غرب نخواهد داشت. لابد به همین خاطر است که دست به دامن فضای مجازی شده و با افشاگری‌های پی در پی درباره پشت‌ پرده‌های سینمای ایران، سعی می‌کند همچنان خودش را در صدر اخبار جنجالی فضای مجازی نگه دارد. خانم افشار این بار با مطرح کردن ‏یک اتهام سنگین علیه محسن تنابنده، جنجال تازه‌ای را به راه انداخته و اعلام کرده تنابنده عامل موضع‌گیری‌های تند و سیاسی‌اش در گذشته بوده است!

ماجرای طلبه آملی

ماجرای طلبه آملی را یادتان می‌آید؟ همان طلبه‌ای که در هنگام حضور نیروهای حشدالشعبی در کشورمان، در حساب کاربری توییترش از زنان ایرانی خواسته بود به ازدواج موقت سربازان حشدالشعبی دربیایند! هرچند از همان اول مشخص بود حساب کاربری متعلق به طلبه آملی «فیک» است اما مهناز افشار با بازنشر توییت‌های این حساب جعلی، حسابی به شایعات درباره آن دامن زد و کار را حتی به سوءاستفاده رسانه‌های آن طرف آبی هم کشاند. موضوعی که صدای طلبه آملی را هم درآورد. سیدغفار دریاباری در این باره گفته بود: «من با کسی که با سوءاستفاده از تصویر من توییت کذایی زد حرفی ندارم، چون او معاند است و ضدانقلاب و تکلیفش مشخص است؛ روی سخنم با سلبریتی‌هایی داخلی است که بدون سواد رسانه‌ای این مطلب توهین‌آمیز را بازنشر کردند. این توییت جعلی وسیله‌ای برای تحریک علیه روحانیون و نیروهای حشدالشعبی بود که در ماجرای سیل اخیر به کمک مردم ایران شتافته بودند».

علاوه بر این ماجرا، احتمالاً جنجالی که محسن تنابنده در اکران مردمی فیلم «قسم» در مشهد به راه انداخته بود را هم به خاطر دارید. جنجالی که از قطع شدن ارتباط اینترنتی مهناز افشار با حاضران در اکران مردمی آغاز شد و مدتی بعد به وزارت اطلاعات رسید! محسن تنابنده که ظاهراً از قطع شدن ارتباط اینترنتی بازیگر فیلمش با تماشاچیان عصبانی بود، با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرامش، مشهد را «جمهوری خودمختار مشهد» معرفی کرد و مدعی شد وزارت اطلاعات جلوی برقراری ارتباط با مهناز افشار را گرفته است! آقای تنابنده البته بعدها متوجه گافی که داده بود، شد و اتهامش به وزارت اطلاعات را پس گرفت.

به خاطر مهناز افشار پخش نمی‌شود

ارتباط این دو ماجرا به افشاگری جدید مهناز افشار علیه محسن تنابنده اما از استوری اینستاگرامی آقای بازیگر آغاز شد.

فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده و بازیگری مهناز افشار، چند روز پیش از روی پرده سینما پایین آمد و اکرانش در شبکه‌خانگی را آغاز کرد. همزمان با این ماجرا، پوستر اختصاصی پخش خانگی این فیلم هم در فضای مجازی منتشر شد، اما حذف شدن تصویر مهناز افشار از روی پوستر حسابی در فضای مجازی جنجال به پا کرد.

محسن تنابنده بلافاصله پس از بالا گرفتن حواشی، با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش، اعلام کرد او هم از حذف تصویر بازیگر نقش اصلی فیلمش از روی پوستر ناراحت است. آقای بازیگر حتی از صداوسیما هم انتقاد کرد و نوشت: «تیزرهای تبلیغاتی فیلم به دلیل حضور مهناز افشار پخش نمی‌شود».

 این اما در حالی بود که تیزرهای تبلیغاتی فیلم، از تلویزیون پخش شده بود و حتی تصاویر مهناز افشار هم در آن وجود داشت!

بیا توضیح بده!

پس از انتشار استوری‌های تنابنده در اینستاگرام، مهناز افشار ساکت نماند و در یک رشته توییت، با افشاگری درباره پشت پرده‌های مهاجرتش به خارج از کشور، انگشت اتهام را به سمت محسن تنابنده گرفت. مهناز افشار در این رشته توییت‌ جنجالی مدعی شد تنابنده عامل اصلی اظهارنظرهای سیاسی افشار در زمان حضورش در ایران بوده، اما پس از اینکه اظهارنظرهای مهناز افشار مورد انتقاد گسترده قرار گرفته و حتی برای او احضاریه هم صادر شده، تنابنده پشت او را خالی کرده تا منافعش به خطر نیفتد. در ادامه توییت‌های مهناز افشار را می‌خوانید: «قسم به زودی در شبکه‌خانگی! نمی‌دونم چقدر حذف مجدد تصویرم واقعیه. فقط دلم میخواد این بار بگم، محسن تنابنده کاش بیای در مورد تنها شکایت خصوصی من که مربوط به طلبه آملی و موضوع صیغه شدن زنان ایرانی به حشدالشعبی هست، شفاف‌سازی کنی و کلاً بگی چرا همیشه به فکر خودت بودی نه عوامل... شلوغ کاری مشهد، موضوع اختتامیه جشنواره، اسکرین‌شات طلبه آملی که برای من فرستادی و بیا توضیح بده که چطور گودال من رو خالی‌تر کردی. بگو چطور خودتون منو حذف کردید و در آخر از قوه قضائیه و مسئولان محترم مربوطه سؤال دارم، در مورد اتهام نسبت داده شده به من اگر شریکی وجود داشته باشه، آیا او هم مشمول اتفاقات مشابه، قضاوت و تاوان و احضاریه و ممنوعیت و حذف و غیره می‌شه یا فقط مهناز افشار؟»

پشیمان شده است؟

محسن تنابنده هنوز واکنشی به ادعای عجیب و غریب مهناز افشار نشان نداده اما همان‌طور که کاربران فضای مجازی می‌گویند، این افشاگری، چیزی به جز یک تلاش دیگر برای دیده شدن از سوی خانم افشار به نظر نمی‌رسد؛ چون حتی اگر حرف‌های مهناز افشار صحت داشته باشد، باز هیچ جوره نمی‌توان محسن تنابنده را بابت فرستادن اسکرین شات توییت جعلی طلبه آملی برای همکارش، محکوم کرد!

گذشته از این و در زمینه سایر گلایه‌های افشار از تنابنده هم باید گفت اینکه چه چیزی بین افشار و تنابنده به عنوان کارگردان و بازیگر گذشته است، هیچ ارتباطی به مخاطبان مجازی صفحه خانم افشار ندارد.

با وجود این، به نظر می‌رسد حق با کاربران فضای مجازی باشد و مهناز افشار پس از مهاجرت، از کرده‌اش پشیمان شده و حالا با تخریب چهره‌های مختلف هنری، از فاطمه معتمد آریا گرفته تا پگاه آهنگرانی، فریدون جیرانی و محسن تنابنده، سعی دارد با انداختن تقصیراتش به گردن این و آن، خودش را از اشتباهات گذشته‌اش تبرئه کند تا شاید بتواند پل‌های خراب‌شده‌ پشت سرش را یک‌بار دیگر از نو بسازد.

برچسب‌ها