ناصر ابو شریف گفت: معامله قرن یکی دیگر از مراحل ظلم آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است؛ به همین خاطر ما نه فقط معامله قرن را محکوم و رد می کنیم که اساسا وجود رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی و هویت آن را رد می کنیم.

معامله قرن یکی دیگر از ظلم‌های غرب علیه فلسطین است/ رؤیای شیرین ترامپ و نتانیاهو را به کابوس وحشتناک تبدیل می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید و همزمان با ملاقات با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد ظهر روز سه شنبه (ساعت ۵ بعدازظهر به وقت گرینویچ) طرح به اصطلاح معامله قرن را رونمایی خواهد کرد.

روز یکشنبه وزارت خارجه فلسطین خواستار محکومیت شفاف بین المللی طرح ادعایی معامله قرن از سوی رئیس جمهور آمریکا شد و اعلام کرد این طرح ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد. گروههای ملی و اسلامی در نوار غزه نیز روز دوشنبه از قشرهای مختلف مردم فلسطین خواستند مشارکت گسترده‌ای در تظاهرات ملی بزرگی با عنوان «طرح معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد» داشته باشند.

این گروهها در بیانیه‌ای اعلام کردند این تظاهرات بزرگ ظهر روز سه‌شنبه در مرکز شهر غزه برگزار می‌شود. گروههای فلسطینی تأکید کردند حضور مردم در این راهپیمایی وظیفه ملی و تأکیدی بر حق کامل آنها در فلسطین است. تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس هم کنار ملت فلسطین به‌طور قاطع با این طرح خطرناک مخالفت کرده‌اند.

چند روز پیش، شبکه سیزده تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع در این رژیم بندهایی از طرح موسوم به معامله قرن را منتشر کرد و مدعی شد بر اساس این طرح، قدس اشغالی به طور کامل تحت سیطره صهیونیست‌ها در خواهد آمد و نمایندگی فلسطینی‌ها در آن نمادین خواهد بود. بخشی از این طرح، بر تسلط کامل رژیم صهیونیستی بر قدس تاکید دارد و فلسطین نیز در این شهر نمایندگانی نمادین خواهد داشت. همچنین، رژیم صهیونیستی به طور کامل بر منطقه غور الاردن (دره اردن) مسلط خواهد بود.

همچنین صحبت هایی از الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی مطرح است. گفته می شود به موجب این طرح شوم قرار  است ملت فلسطین را در صحرای سینا جمع کنند و به عنوان یک حکومت خودگردان که نه حق مالکیت سلاح و ارتش را دارد و دیگر چارچوب های بین المللی برای تشکیل یک دولت مستقل را نخواهد داشت، به رسمیت شناخته شود.

«ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی درگفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین ضمن محکومیت کامل معامله قرن تصریح کرد: ما به طور قاطعانه معامله قرن را رد می کنیم و آن را چیزی جز توطئه آمریکایی-صهیونیستی برای ازبین بردن قضیه فلسطین، هویت ملت آن و بسط صهیونیزم جهانی نمی دانیم. معامله قرن یکی دیگر از مراحل ظلم غرب و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است که از دهه ها قبل آغاز شده و با اشکال مختلف ادامه داشته است؛ به همین خاطر ما نه فقط معامله قرن را محکوم و رد می کنیم که اساسا وجود رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی و هویت آن را رد می کنیم و اجازه نخواهیم داد این طرح شوم دونالد ترامپ محقق شود.

ناصر ابوشریف با اشاره به دروغ گویی ترامپ مبنی بر اینکه معامله قرن به نفع ملت فلسطین است تاکید کرد: ترامپ عاشق اسرائیل است و همانطور که بنیامین نتانیاهو گفته، در حال حاضر بهترین دوست رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حضور دارد، اما این دیوانه ها از این نکته غافلند که نخواهند توانست با اراده ملت فلسطین و محور مقاومت مقابله کنند و این اراده رؤیای شیرین آنها را به کابوس وحشتناک تبدیل خواهد کرد.

نماینده جهاد اسلامی در ارتباط با موضع محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در رد معامله قرن و در خواست از گروه های فلسطینی برای تشکیل جلسه اضطراری گفت: موضعی که محمود عباس در رد پذیرش معامله قرن اعلام کرده بسیار خوب است، اما این موضع کافی نیست و ما بیش از اینها از او انتظار داردیم؛ محمود عباس یکی از مسئولین شرایط امروز فلسطین به ویژه در موضوع محاصره نوار غزه و توافقنامه های امنیتی است. محمود عباس اگر می خواهد وطن پرستی خود را نشان داده و در کنار ملت فلسطین باشد باید توافقنامه ننگین اسلو و هماهنگی های امنیتی با رژیم صهیونیستی را لغو کند و پس از این تمام گروه های فلسطین موضعی واحد را نه فقط علیه معامله قرن که علیه موجودیت رژیم اشغالگر اسرائیل اتخاذ کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدام ابلهانه ترامپ در اعلام معامله قرن می تواند نتیجه عکس برای اسرائیل داشته باشد و منجر به وحدت تمام گروه های فلسطینی به ویژه محور مقاومت با جنبش فتح به ریاست محمود عباس شود گفت: ما گروه های مقاومت اعم از حماس و جنبش جهاد اسلامی در رد این معامله شوم به طور کلی مقابله و مبارزه با رژیم صهیونیستی با یکدگر اتحاد کامل داریم و هدفمان واحد است و آن همان آزادی تمام سرزمین های فلسطینی، بازگشت آوارگان به وطن خود و نابودی اسرائیل است، اما امیدواریم طرف دیگر فلسطین به ریاست محمود عباس و دولت های عربی نیز در سیاست های خود تجدید نظر کنند و به این موضع اصلی و اساسی برگردند که رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی و اشغالگر است و موجودیت آن به رسمیت شناخته نمی شود.

ابو شریف در پایان به سکوت شرم آور کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، امارات و بحرین در قبال معامله قرن و انفعال آنها در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: متاسفانه موضع خوبی را از کشورهای تاثیرگذار جهان و کشورهای مهم عربی در قبال معامله قرن شاهد نیستیم و کشورهای خود فروخته ای مانند عربستان سعودی و امارات که خود را بازیچه ترامپ قرار داده اند و مدت هاست با اشتیاق به دنبال عادی سازد روابط با با رژیم صهیونیستی هستند با سکوت خود و فراتر از آن با توافقات پشت پرده به اجرای معامله شوم قرن چراغ سبز نشان داده اند، اما هرکه از این معامله استقبال کند خائن است که البته با مقاومت ملت فلسطین و حامیان محور مقاومت این آرزو را به گور خواهند برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها