۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 690344

مردم عزادار مشهدی در میدان شهدا گرد هم آمدند تا به سوگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه سلام‌الله علیها بنشینند.

آغاز مراسم عزاداران فاطمی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مردم عزادار مشهدی در میدان شهدا گرد هم آمدند تا به سوگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه سلام‌الله علیها بنشینند.

اجتماع عظیم فاطمیون با کسب اجازه از محضر امام رضا علیه‌السلام برای عزاداری حضرت مادر سلام‌الله علیها آغاز شد.

مشهدالرضا(علیه‌السلام) که یک ستاره از آسمان ولایت را در خود جای داده، ارادت مردمانش نیز به مادر مولا بیشتر است، پس روز شهادت حضرت مادر باید به امام الرئوف نشان داد که چه اندازه دل بی‌تاب مادر ولایت است.

صبح روز شهادت، مشهدی، زائر، پیر و جوان همگی در میدان شهدا رو به حرم گرد هم می‌آیند و برای فراق مادری که لقب ام ابیها گرفته است، عزاداری می‌کنند، این رسمی است که هر ساله تکرار می‌شود و مردم مشهد آن را فراموش نمی‌کنند.

صبح امروز هم میدان شهدای مشهد مملو از جمعیت عزاداری است که نام فاطمیون بر خود گذاشتند اما این جمعیت بدون اغراق "مادریون" هستند که تاب عزاداری پنهانی برای مزاری پنهان را ندارند و امروز آمده‌اند تا در بزرگ‌ترین میدان شهر، جایی که همه آنجا را می‌بینند برای یار علی(علیه‌السلام) غم ببارند و به سوگ بنشینند.

پرچم‌هایی با نام مقدس مادر، پرچم خونین رنگ انتقام، و فریادهایی که نشانه الهی بودن این راه است، در اوج غم به جمعیت یادآوری می‌کند که این راه تا رسیدن آخرین ستاره ولایت ادامه دارد و همگی برای انتقام از تاریخی که دین و دنیا را در عذاب داشت، در رکاب حضرت حجت ثابت قدم خواهند ماند.

پیر و جوان، زن و مرد برای غم مادری که در جوانی شهید دفاع از ولایت شد گرد هم آمدند، میان جمعیت مادرانی به چشم می‌خورند که آمده‌اند عزادار حضرت مادر باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها