فرماندار نیشابور با بیان اینکه برای افزایش مشارکت در انتخابات به نشاط سیاسی نیاز داریم، گفت: احزابی که در نظام سیاسی دارای شناسنامه هستند، حق نشاط سیاسی در انتخابات را دارند.

برای افزایش مشارکت در انتخابات به نشاط سیاسی نیاز داریم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی  اظهار کرد: با شام‌هایی که در حال حاضر هزینه می‌شود اگر بصورت مستقیم دارای شائبه انتخاباتی باشد برخورد خواهد شد.

وی افزود: برای افزایش مشارکت در انتخابات نیاز به نشاط سیاسی داریم، بر این اعتقادیم احزابی که در نظام سیاسی دارای شناسنامه هستند، حق نشاط سیاسی در انتخابات را دارند.

فرماندار نیشابور بیان کرد: اجازه التهاب خارج از سیستم قانونی در شهرستان را نخواهیم داد، از همین‌رو در این زمینه کمیته‌هایی تشکیل شده که این التهابات را شاهد نباشیم.

وی ابراز کرد: سند توسعه نیشابور تا پایان سال ۹۸ آماده می‌شود و برنامه‌های این سند به‌صورت ۴ و ۵ ساله خواهد بود.

قامتی با اشاره به تأسیس فرودگاه نیشابور اظهار کرد: در این مورد بصورت اقناعی صحبت شده است و دولت در بخش فرودگاهی به‌دلیل هزینه‌های زیادی که وجود دارد، کمتر ورود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این فرودگاه بر اساس استانداردهای روز اروپایی خواهد بود، همچنین در تشکیل جلسه «تفاهم‌نامه فرودگاه نیشابور» هیچ‌گونه شتاب زدگی صورت نگرفته است و با برنامه ریزی که صورت گرفته اولین تفاهمنامه در این خصوص به امضا رسیده است.

فرماندار نیشابور با اشاره به موضع گیری‌های نهادهای دولتی در انتخابات گفت: در امر انتخابات «قانون» مدنظر است، دستگاه و مجموعه سازمانی که از بودجه و اعتبار دولتی استفاده کند حق حمایت و تخریب هیچ کاندیدایی در شهرستان را ندارد.

وی بیان کرد: با دستگاه‌هایی که از بودجه دولت از کاندیدایی خاصی حمایت کنند برخورد خواهد شد.

قامتی با اشاره به حمایت برخی از مسئولین ادارات شهرستان از کاندیداها تاکید کرد: حمایت مسئولان در ساعات غیر اداری هیچ مشکلی ندارد و قانون منعی را در این زمینه الزام نکرده است.

وی با اشاره به وضعیت زمین وکیلی ۸ عنوان کرد: با حضور مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش در نیشابور قرار بر این شد زمینی متناسب با زمین وکیلی ۸ تحویل داده شود و مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان را تا پایان سال تأمین کند و زمینی به حوزه علمیه تحویل داده شود.

فرماندار نیشابور با اشاره به وضعیت بیمارستان سوم افزود: با نشستی که با خیرین سلامت داشته‌ایم، ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه در این زمینه برآورد شده و خیرین این شهرستان تعهد داده‌اند که مبلغ ۶۰ میلیارد تومان را تأمین کنند؛ قرار است این بیمارستان تا ۳ سال بعد به بهره برداری برسد.

وی گفت: نیشابور ظرفیت‌های خوبی دارد و امید داریم در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، تاکنون ۳۳ میلیارد تومان از ۳۳۰ میلیارد تومان بودجه سفر ریاست جمهوری مربوط به سال ۹۸، به‌صورت کامل پرداخت شده است.

قامتی بیان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان به‌صورت قطعی برای پروژه افلاک نمای خیام تخصیص داده شده است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها