رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: حاج قاسم سلیمانی برای هزار سال آینده ما به عنوان الگو و اسوه جهاد و مقاومت است.

سردار سلیمانی یک الگوی هزار ساله است/تشریح برنامه‌های دهه فجر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدمحمد سطانی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: امروز یکی از شوم‌ترین و مفتضحانه‌ترین معامله‌ها که به عنوان معامله قرن یاد می‌شود در کاخ سفید با حضور کمرنگ سه سفیر از کشورهای عمان، بحرین و امارات رونمایی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این معامله که حقیقتا یک خیانت بزرگ است ابتدا قرار بود در سرزمین‌های اشغالی رونمایی شود اما با شرایط ویژه‌ای که پیش آمد در کاخ سفید رونمایی شد.

وی با بیان اینکه تمام جبهه‌های مقاومت با این طرح رسماً مخالفت کردند، متذکر شد: آنچه ترامپ از استقبال از این طرح در جهان انتظار داشت محقق نشد چراکه دنیا بعد از این همه سال جایگاه مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین را درک کرده است.

سلطانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دهه فجر افشاگری از این خیانت بزرگ است، ادامه داد: این طرح آرزو و امید ۷۰ ساله مردم مظلوم فلسطین را تبدیل به ناامیدی می‌کند و جبهه‌های مقاومت و مردم انقلابی باید این طرح را رسما محکوم کنند که دهه فجر فرصت مناسبی برای این کار است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان رضوی تشریح کرد: دهه فجر امسال با سقوط هواپیماهای نظامی آمریکایی در منطقه همراه شده است که به تعبیر من یک جشنواره از سقوط هواپیماهای نظامی آمریکایی را شاهد هستیم.

وی عاقبت ترامپ را یک عاقبت زشت، پشیمان کننده و نا امید کننده دانست و اظهار کرد: به زودی مجازات ترامپ را به دست جبهه‌های مقاومت و رزمندگان جهان اسلام خواهید دید و سرنوشت او از رضاخان، قذافی، صدام و دیگر ظالمان بدتر خواهد بود.

سلطانی عنوان کرد: خدمات شهید سپهبد سلیمانی خدمات جهانی و انسان دوستانه بود اگر به داعش نگاه کنید می‌بینید که بسیار خطرناک بود که به همت حاج قاسم سلیمانی یک سرباز ولایت نابود شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سپهبد سلیمانی را یک الگو و اسوه هزار ساله برای جهاد و مقاومت دانست و بیان کرد: اگر موشک‌ها و تسلیحات نظامی و اقتدار نظامی ایران نبود، بارها این مملکت شخم زده شده بود اما به خواست خدا و حمایت مردم انقلابی روزبه روز مقتدرتر می‌شویم.

وی اظهار کرد: مردم ما مردمی نجیب و وفادار هستند و این نشان از ایستادگی مردم پای انقلاب است.

سلطانی خبر داد: مراسم آغازین روز جشن‌های دهه مبارک فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۲ بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی «ره» به میهن ‌اسلامی در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این مراسم با اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، اجرای سرود توسط هزار و ۳۵۷ نفر از دانش‌آموزان، رژه موتوری نیروهای مسلح، سخنرانی استاندار محترم خراسان رضوی، گلباران جایگاه حضرت امام راحل «ره» توسط مدیران استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان برگزاری برنامه‌های ویژه در طول دهه فجر توضیح داد: عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب اسلامی - بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن در بهشت رضا(ع)، بهشت جوادالائمه(ع)، جبل ‌النور کوهسنگی، خواجه‌ربیع و گلزار ‌شهدای انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها و روستاها برگزار و مراسم ویژه این روز در بهشت‌رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.  

سلطانی با اشاره به برنامه روز راهپیمایی تشریح کرد: مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن از میدان ۱۵ خرداد به طرف حرم‌ مطهر رضوی برگزار و همزمان ایستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و نمایشگاهی در طول خیابان امام رضا(ع) برپا می‌شود. پایان بخش مراسم با سخنرانی آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه، قرائت قطعنامه و اقامه نمازجماعت ظهر و عصر خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برپایی نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته‌ای کشور همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ الی ۱۶ بهمن ماه در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد خبر داد.

وی ادامه داد: کارگروه‌های ستادهای مختلف در ادارات، نهادها و تشکل‌های مردمی ۶۵۳ عنوان برنامه دارند که در ایام دهه مبارکه فجر در سطح استان اجرا می‌شود.

سلطانی همچنین از دیدار حوزویان با آیت‌الله علم الهدی در ۱۷ بهمن ۹۸ روز پنجم دهه فجر خبر داد.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان رضوی  با بیان اینکه کل پروژه‌های افتتاحی دستگاه‌های اجرایی استان در دهه فجر به تعداد یک هزار و ۴۹۱ پروژه با اعتبار کل هزینه شده ۷۵ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال بوده است، گفت: ۴۷ دستگاه اجرایی و ۳۹ شهرداری در سطح استان مجری این پروژه‌ها هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های قوه قضاییه در دهه فجر افزود: ارائه مشاوره رایگان در ایام دهه فجر در مجتمع‌های قضایی و دیدار عمومی مدیران و مسؤولان قضایی با مردم در محل ادارات، مجامع  و مساجد از جمله برنامه‌های این قوه در دهه فجر است.

سلطانی با اشاره به برنامه‌های کارگروه زنان و خانواده استانداری بیان کرد: این کارگروه در مجموع اجرای یک هزار و ۸۸۲ فعالیت، شامل؛ برنامه های علمی ‌تحقیقاتی، کارگاه آموزشی، جشنواره، مراسم، اطلاع رسانی و تبلیغات، نشست، تقدیر و تجلیل، دیدار، نمایشگاه، خدمات رفاهی، مسابقات، و افتتاحیه را در دهه فجر در نظر دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی کارگران در سالن شهید بابانظر در ۱۱ بهمن ماه خبر داد.

وی گفت: با توجه به چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در ۲۲ بهمن امسال راهپیمایی متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

 گفتنی است؛ برنامه‌هایی همچون برگزاری شب شعر، برپایی نمایشگاه‌های هنری،  تشکیل بیش از ۲ هزار ستاد دهه فجر در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای سطح استان همچنین اجرای ویژه برنامه‌های دهه فجر در یک هزار و ۷۰۰ مسجد و ۸ هزار مدرسه سراسر استان،  هماهنگی دیدار اقشار مختلف مردم با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، بخشی دیگر از برنامه‌های ستاد دهه فجر در سطح استان است.

مسابقه کتابخوانی، برپایی حلقه‌های معرفت در حرم مطهر،  همایش با حضور مادران و فرزندان کوچک شهیدان مدافع حرم با عنوان "حاج قاسم ها در راه‌اند. "، واکسیناسیون رایگان و ویزیت رایگان دام‌های روستایی توسط پزشکان دامپزشکی در مراکز مختلف همچنین ویزیت رایگان روستائیان و عشایر توسط شبکه بهداشت وپزشکان در مراکز مختلف، از دیگر برنامه‌هایی است که در طول دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح استان برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها