اصفهان - مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:در ایام دهه فجر ۳۰۸ پروژه به اعتبار دو هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

۳۰۸ پروژه کشاورزی در ایام دهه فجر افتتاح می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین مهرداد مرادمند  ظهر پنج شنبه در نشست خبری با تشریح وضعیت کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با دارا بودن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل ۵ درصد مساحت استان اصفهان و ۳.۹ درصد اراضی کشور را به خود اختصاص داده است و با دارا بودن اقلیم متنوع محصولاتی از خرما تا گردو در این استان کشت می شود.

وی افزود: در شرایطی که بارندگی در وضعیت نرمال باشد، ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی به کشت گیاهان زراعی و ۷۹ هزار هکتار مربوط به باغات تخصیص یافته است.

مرادمند به براورد ۸۰۰ هزارتن محصولات باغی و گلخانه ای اشاره کرد و گفت: ۱۸۵ هزار نفر در بخش کشاورزی استان اصفهان به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: استان اصفهان یکی از قطب های تولید شیرخام دامی است و استان اصفهان با تولید سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۰۰ تن رتبه نخست را در زمینه تولید شیر به ازای هر راس گاو شیری کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: تعداد ۲۲۰ واحد فعال تولید تخم مرغ با ظرفیت ۱۲ میلیون قطعه و تولید سالانه ۱۰۴ هزار تن، تخم مرغ اصفهان را در جایگاه دوم در ظرفیت و تولید تخم مرغ قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با تولید ۶۸ هزارتن گوشت قرمز رتبه پنجم دارد، گفت: در تولید ماهیان زینتی ۶۵ میلیون قطعه در سال رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی به افتتاح پروژه های کشاورزی در ایام مبارک دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: ۳۰۸ پروژه در بخش کشاورزی به اعتبار دو هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال هزار و ۱۰۹ نفر افتتاح می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به جزئیات پروژه ها پرداخت و گفت: ۱۱۳ پروژه به تولیدات گیاهی، ۹۶ پروژه در زمینه اب و خاک و امور فنی مهندسی، ۲۹ پروژه در زمینه تولیدات دام، طیور و ابزیان، ۳ پروژه در صنایع کشاورزی، یک پروژه در زمینه تحقیقات کشاورزی، ۳۵ پروژه در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری، ۲۵ پروژه در امور عشایر، ۳ پروژه در زمینه تعاون روستایی و ۳ پروژه در زمینه دامپزشکی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون با ۸۷ پروژه بیشترین پروژه قابل بهره برداری در ایام دهه فجر را به خود اختصاص دارد و اشتغال ۲۳۳ را فراهم می کند.

برچسب‌ها