با اعلام معاون ورزشی و عضو کمیته نقل و انتقالات باشگاه استقلال، نیکولای بودوروف مدافع بلغارستانی به جمع شاگردان فرهاد مجیدی پیوست. این مدافع 33 ساله بلغاری سال ها در پست مدافع وسط بازی کرده ولی گاهی در دفاع راست هم به میدان رفته است.

نیکولای بودوروف از بازی در فولام تا انتخاب توسط لوتر ماتئوس

به گزارش قدس‌آنلاین، امیر سلطانی، معاون ورزشی و عضو کمیته نقل و انتقالات باشگاه استقلال گفت: مراسم پیراهن نیکولای بودوروف صبح شنبه با حضور اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال برگزار خواهد شد.

این مدافع 182 سانتی عمده دوران فوتبالش را در بلغارستان گذرانده و برای سه تیم پیرین، لیتکس و زسکا صوفیه بیش از 300 بازی انجام داده. مهم ترین تجربه خارجی نیکولای بودروف ، دو فصل حضور در فولام انگلیس است که با این تیم در چمپیون شیپ حضور داشت و 41 بار هم برای فولام به میدان رفت. او در فولام، همبازی عادل شیحی هافبک اسبق آبی ها بود. البته این مدافع بلغاری در آن مقطع در این تیم لندنی فیکس بود اما شیحی یک نیمکت نشین دائمی بود. شیحی همان بازیکنی است که با شکایت از استقلال، پنجره نقل و انتقالاتی آبی ها را بست.

بودروف مدتی هم به صورت قرضی به فوتبال دانمارک رفت.

نیکولای بودروف

او در سن 24 سالگی برای اولین بار به تیم ملی بلغارستان که هدایتش را لوتار ماتئوس آلمانی بر عهده داشت دعوت شد. بودروف در مجموع 49 بار با پیراهن تیم ملی بلغارستان به زمین رفته. او آخرین بار در شکست 4-0 مقابل انگلیس 65 دقیقه بازی کرد.

 دو گل ملی حاصل کار نیکولای بوده؛ یکی در سال 2014 به نروژ و دیگری در سال 2018 به قزاقستان که در این آخری، بلغارستان با گل دقیقه 94 بودروف بازی را با نتیجه 2-1 برد.

 بودروف با اینکه قامت خیلی بلندی ندارد ولی در ضربات ایستگاهی به خط حمله می آید و در دوران فوتبالش تا به حال 14 گل زده.

 زسکا با اینکه یکی از تیم های قدیمی و پرافتخار بلغارستان است اما در سه فصل گذشته مدام مربی عوض کرده و نیمکت ناپایداری داشته به طوری که در این مدت 6 مربی دائم و 2 مربی موقت داشته! مربیان قدیمی همگی به بودروف اعتماد داشتند اما با ورود میلوش کروسچیچ، بودروف نیمکت نشین شد و در نیم فصل اول امسال، در لیگ فقط 2 بار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت.

نیکولای بودروف

نکته جالب اینکه بودروف با زنجیره دفاع 3 نفره که استقلال از آن استفاده می کند، بیگانه نیست و مدت ها در تیم زسکا صوفیه با همین روش بازی می کرد.

این مدافع 33 ساله هیچ وقت مصدومیت طولانی مدتی نداشته و بیشترین زمانی که به خاطر آسیب دیدگی پشت خط مانده، 2 ماه بوده.

شماره محبوب بودروف شماره 5 است که در تیم ملی بلغارستان و زسکا صوفیه همین پیراهن را بر تن کرده البته او در فولام شماره 6 می پوشید .

برچسب‌ها