خراسان شمالی- رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۷۲۵ نفر از قرآن آموزان استان در ۹ حوزه امتحانی در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

۱۷۰۰نفر از قرآن آموزان خراسان شمالی به رقابت پرداختند

علی اصغر نودهی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، افزود: از تعداد ۱۷۲۵ نفر، ۷۸۴ نفر در بجنورد، ۱۸۹ نفر در اسفراین و بام، ۱۸۷ نفر در شیروان، ۲۰۰ نفر در مانه و سلمقان، ۱۵۴ نفر در فاروج و خرق، ۱۰۰ نفردر جاجرم، ۵۷ نفر در گرمه و ۵۴ نفر در راز و جرگلان در این دوره از آزمون شرکت کردند.

وی اظهار داشت: قرآن آموزان خراسان شمالی یازدهم بهمن ماه در دو مرحله و مجموعا ۱۳ رشته قرآنی در حوزه حفظ، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) آزمون دادند.

نودهی همچنین تصریح کرد: آزمون الکترونیکی هجدهمین دوره آموزن قرآن وعترت استان در دی ماه سال جاری با حضور فعالان قرآنی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این آزمون را سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی استان، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم در جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآنی، راهبری آموزش های قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی و بروزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی استان در رشته های مختلف آموزش قرآن برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: به نفرات برگزیده هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گواهینامه پایان دوره اعطاء خواهد شد.

برچسب‌ها