ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) در ایام‌الله دهه مبارک فجر 1398 از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام شد.

 گلبانگ الله اکبر در گلدسته‌های حرم

 ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) در ایام‌الله دهه مبارک فجر 1398 از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام شد.

این برنامه‌ها شامل مراسم و برنامه‌های مختلف برای مخاطبان، زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع) در گروه‌های سنی گوناگون، برادران، خواهران، کودکان و نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها با تنوع در زمان و مکان اجرا و متناسب با موضوعات و مناسبت‌های ملی و مذهبی در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از 12 تا 22 بهمن ماه سال ‌جاری در زمینه‌های مختلف از جمله: «تبلیغی»، «قرآنی»، «پرسمان و نشست‌های تخصصی»، «بخش بین‌الملل»، «برنامه‌های ویژه بانوان»، «پایگاه‌های فرهنگی و گروه‌های زیارتی»، «فضای مجازی» و... تدارک دیده شده است.

شرح برنامه‌ها را به نقل از حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بخوانید.

گلبانگ الله‌اکبر در گلدسته‌های حرم مطهر رضوی

مراسم گرامیداشت 12 بهمن ماه، سالروز ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی ساعت 10 صبح امروز شنبه 12 بهمن ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و مدیحه‌سرایی علی ملائکه از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به همراه سرود و همخوانی در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت شب پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز دوشنبه 21 بهمن، پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین راشد یزدی به همراه شعرخوانی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، طنین گلبانگ الله‌اکبر توسط خدام بارگاه مقدس رضوی در گلدسته‌های حرم مطهرامام هشتم(ع) و برگزاری محفل قرآنی انجام خواهد شد.

همچنین به منظور گرامیداشت 22 بهمن ماه، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی در ایران، آیت‌الله رئیسی از ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 22 بهمن ماه سال جاری در رواق امام خمینی(ره) بارگاه مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) به ایراد سخن خواهد پرداخت و پس از آن مهدی سروری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

رونقی در سخنرانی‌های رواق امام خمینی(ره)

در ایام دهه مبارک فجر همچنین بیش از 30 جلسه سخنرانی و بیان معارف ویژه عموم زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) پیش از اذان ظهر و پیش و پس از اذان مغرب و 30 جلسه سخنرانی در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود. این سخنرانی‌ها در موضوعات مختلف توسط سخنرانان، خطبا و اساتید حوزه و دانشگاه همچون حضرات آیات و حجج اسلام: عبدخدایی، قمی، راشد یزدی، فرزانه، حاج علی‌اکبری، رحیمیان، نظافت، رضایی تهرانی، ماندگاری و... برای استفاده زائران و مجاوران ایراد خواهد شد. همچنین در برنامه‌ها و مراسم فرهنگی و مذهبی حرم منور امام هشتم(ع) در این ایام، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همچون آقایان: مهدی سروری، صادق آهنگران، عباس حیدرزاده، غلامرضازاده، علی خوش‌چهره، علی ملائکه و... به مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت.

گفتنی است، اجرای سرودهای انقلابی در دهه مبارک فجر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

محافل قرآنی در دهه فجر به راه است

به مناسبت بزرگداشت 22بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران محفل باشکوه قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی ساعت21 روز دوشنبه 21 بهمن ماه (شب پیروزی انقلاب اسلامی ایران) پس از طنین گلبانگ الله‌اکبر در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

محافل قرآنی ام‌ابیها(س) ویژه خواهران در رواق مبارکه حضرت فاطمه زهرا(س)، محفل قرآنی ویژه کودک و نوجوان در محل دارالقرآن کریم صحن جمهوری اسلامی، سلسله نشست‌های قرآنی والفجر، نمایشگاه مفهومی تعاملی کودک و نوجوان، مسابقات قرآنی، کارگاه‌های هنرهای قرآنی با محوریت آیات قرآن کریم در رواق حضرت زهرا(س) و دارالقرآن کریم، کارگاه تدبر در سوره فجر، ختم قرآن کریم و حفظ سوره فجر تقدیم به شهدای انقلاب اسلامی و... از دیگر برنامه‌های قرآنی در این ایام است.

برای زائران غیرایرانی هم برنامه داریم

بسیاری از زائران غیرایرانی نیز در دهه مبارک فجر، میهمان حرم امام هشتم(ع) هستند به همین دلیل ویژه برنامه‌هایی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی برای آن‌ها تدارک دیده شده است. برگزاری مراسم فرهنگی- تبلیغی به زبان‌های عربی، اردو، آذری و انگلیسی شامل سخنرانی، قرائت دعا، زیارت، مداحی و... با موضوعات سخنرانی مرتبط با انقلاب اسلامی، نقش رهبری در انقلاب فرهنگی و حکومت دینی (بیداری اسلامی)، تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر هویت شیعی جمهوری آذربایجان، تأثیر انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی ملت‌ها، جایگاه زن در اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)، وحدت و همگرایی بر محور ولایت، رمز پیشرفت و... از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه است.

نشست تخصصی با زبان اردو با موضوع «آثار معنوی و تربیت اسلامی در شبه قاره»، شب شعر چندزبانه (چهارمین شب شعر بین‌المللی انقلاب ‌اسلامی)، کارگاه ویژه کودکان اردو، فارسی و عرب زبان، چاپ کتاب خاطرات تبعید مقام معظم رهبری، تهیه کتاب و مجله با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نهضت مقاومت اسلامی و... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه به شمار می‌رود.

برنامه‌هایی ویژه بانوان زائر در سه رواق

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین ویژه برنامه‌ها و مراسمی را برای بانوان زائر و مجاور بارگاه مطهر حضرت ثامن‌الائمه(ع) در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران تدارک دیده است که در این زمینه می‌توان به برنامه «فجر صادق» اشاره کرد. در این برنامه سخنرانی و بیان معارف انقلابی با حضور استادان مجرب و بیان خاطرات انقلاب از زبان زنان مبارز انقلابی به همراه برگزاری مسابقه، شعرخوانی، سرود و... در سه رواق مبارکه حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و دارالحکمه، همچنین برگزاری حدود 40 سخنرانی و بیان خاطرات ویژه خواهران پیش‌بینی شده است. محافل قرآنی ام‌ابیها(س) ویژه خواهران

برچسب‌ها