تیم ملی فوتبال ایران در بلاتکلیف ترین حالت ممکن قرار دارد. در شرایطی که قرار بود دو هفته پیش سرمربی جدید تیم ملی مشخص شود، نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه سردرگمی عجیبی بر فرایند تصمیم‌گیری برای انتخاب سرمربی تیم ملی حاکم شد تا هیچ کسی نداند که سرانجام این قرعه به نام کدام سرمربی بیرون خواهد آمد!

قدس آنلاین:  تیم ملی فوتبال ایران در بلاتکلیف ترین حالت ممکن قرار دارد. در شرایطی که قرار بود دو هفته پیش سرمربی جدید تیم ملی مشخص شود، نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه سردرگمی عجیبی بر فرایند تصمیم‌گیری برای انتخاب سرمربی تیم ملی حاکم شد تا هیچ کسی نداند که سرانجام این قرعه به نام کدام سرمربی بیرون خواهد آمد!

ماجرا به قدری بحث برانگیز شد که وزیر ورزش و جوانان برای چندمین بار در طول ماه گذشته اعلام کرد به زودی نام سرمربی تیم ملی اعلام خواهد شد تا این حقیقت آشکار شود که مسئولان وزارت ورزش و جوانان با وجود تکذیب دخالت های خود در حوزه تصمیم‌گیری فوتبال مستقیماً در این فرایند دخالت دارند و به دنبال معرفی گزینه مورد علاقه خود برای هدایت تیم ملی هستند.

اما چرا این اتفاق رخ داده است و فدراسیون تاکنون نتوانسته نام قلعه نویی را به عنوان سرمربی تیم ملی اعلام کند؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش باید حرف‌ها و اظهارنظرهای مدیران باشگاه سپاهان اصفهان را به دقت کالبدشکافی کرد، مدیران باشگاه سپاهان حاضر نیستند به هیچ قیمتی با جدایی امیر قلعه نویی موافقت کنند.

حتی امیر قلعه نویی هم تأکید کرده مسئولان فدراسیون با وی مذاکره کردند اما به آن‌ها اعلام کرده اولویت اول، دوم و سومش باشگاه سپاهان است و به هیچ قیمتی حاضر نیست از این باشگاه جدا شود، مگر اینکه آن‌ها رضایت خود را با این اتفاق اعلام کنند.  در آن سو مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان هم با دو شغله بودن سرمربی جدید تیم ملی به شدت مخالفند و معتقدند امیر قلعه نویی باید تنها به عنوان سرمربی تیم ملی فعالیت داشته باشد و سپاهان برای ادامه کار باید به سراغ فرد دیگری برود.

اما قلعه نویی موافق این اتفاق نیست و طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی به همین دلیل است. گفته می شود قلعه نویی از آنجا که فرصت را برای قهرمانی تیم فوتبال سپاهان مطلوب می‌بیند، علاقه به جدایی از این تیم ندارد، به همین دلیل به مدیران این باشگاه اعلام کرده با جدایی‌اش موافقت نکنند تا وی به صورت همزمان هر دو مسئولیت را برعهده گیرد. از طرفی دیگر شنیده می‌شود مشاوران قلعه نویی به وی اعلام کردند احتمال موفقیتش با تیم ملی بسیار اندک است و شرایط برای تیم ملی فوتبال ایران سخت است.

با این وجود شنیده می‌شود ظرف امروز و فردا فشارهای بیرونی به مسئولان باشگاه سپاهان بیشتر از هر زمانی شود تا همان اتفاقی که برای شهر خودرو رقم خورد، تا سرمربی‌اش را در آستانه بازی‌های حساس لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر از دست بدهد حالا برای سپاهان رقم بخورد تا قلعه نویی هدایت تیم ملی را در دست بگیرد.

برچسب‌ها