مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما آمادگی مقابله با ویروس کرونا را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم.

آمادگی مقابله با کرونا را داریم/ تاکنون موردی از ابتلا نداشته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، محمد جعفر صادقی اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در مشهد مشاهده نشده است.

وی عنوان کرد: در فرودگاه و پایانه‌های زمینی مرزی، برای تمامی افراد که قصد ورود به ایران را داشته باشند، مراقبت سندرومیک از طریق همکاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود؛ یعنی اگر افراد یک یا دو علائم از ویروس را داشته باشد، تحت مراقبت همکاران ما قرار می‌گیرد. افرادی که دارای تب یا مشکل تنفسی باشد، حتما تحت مراقبت قرار می‌گیرند. تمامی علائم‌های افراد نیز چک می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «اگر افراد علائم دیگری داشته باشد، از فرودگاه به بیمارستان منتقل می‌شود»، عنوان کرد: پایگاه‌های بهداشت ما آمادگی کامل برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا را دارند. همکاران ما در فرودگاه، پایگاه‌های مرزی، بیمارستان و... برای شناسایی و مقابله با این ویروس آموزش دیده‌اند. حتی افرادی که بیماران را به بیمارستان منتقل می‌کنند، آموزش دیده‌اند.

صادقی با اشاره به اینکه «بیمارستان‌های ما آمادگی پذیرش این بیماران را دارند»، خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌ها برای بستری این بیماران فضای اختصاصی در نظر گرفته شده است. تمامی پرسنل اورژانس آموزش‌های لازم برای مقابله از این ویروس را دیده‌اند.

وی تاکید کرد: ما روی آموزش افراد و پرسنل اهمیت خاصی قائل هستیم. برای مقابله با ویروس کرونا و هر نوع ویروس دیگر باید افراد در مقابله با این ویروس خود مراقبتی را انجام دهند که از ابتلاء خود و دیگران به این ویروس جلوگیری کنند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افرادی که در معرض ویروس کرونا هستند باید خود مراقبتی لازم را داشته باشند. افراد باید در زمان سرفه بیماران، جلوی بینی و دهان خود را بگیرند.

صادقی با بیان اینکه «شست‌وشوی دست‌ها مهم‌ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس‌هاست»، اشاره کرد: افراد باید دستمال‌هایی را که در مقابل دهان خود می‌گیرند  در سطل درب‌دار بریزند. از دست‌ و روبوسی با افراد بیمار و یا افرادی که علائمی از این ویروس دارند، پرهیز کنیم. اگر این موارد رعایت شود، مشکلی برای هیچکس به‌وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه «از علائم این بیماری، مشکلات تنفسی، تب، سرفه، گلودرد، درد عضلات، درد بدن و... است»، اظهار کرد: ویروس کرونا مانند هر ویروس دیگر علائم شبیه به هم دارد. از راه‌های پیشگیری از این ویروس پرهیز از دست‌دادن و روبوسی با افراد دارای علائم است. ترشحات فرد بیمار می‌تواند تا دومتر آن‌طرف‌تر از فرد نائل به فرد دیگری منتقل ‌شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «اگر افراد با فرد بیمار مواجه هستند، از ماسک استفاده کنند»، گفت: اگر افراد تب یا سرفه داشتند، حتما به دکتر متخصص و یا بیمارستان مراجعه کنند.

صادقی با اشاره به اینکه «شست‌وشو دست‌ها حتما بیش از ۳۰ ثانیه طول بکشد»، خاطرنشان کرد: برای درمان ویروس کرونا داروی خاصی در کل دنیا وجود ندارد اما اقدامات حمایتی که از این بیماران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه «ما آمادگی مقابله با ویروس کرونا را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم»، عنوان کرد: تنها راه برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، مراقبت‌های بهداشتی و فردی از افرادی است که یک یا دو علائم از این ویروس را داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها