وزیر خارجه فلسطین درخصوص تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای که در مخالفت با «معامله قرن» به اتحادیه عرب ارائه کردند، در نشست فوق العاده این اتحادیه ابراز امیدواری کرد.

ریاض المالکی: امیدواریم اتحادیه عرب پیش‌نویس قطعنامه فلسطین را تصویب کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، از خبرگزاری فلسطین (وفا)، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین درخصوص تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در مخالفت با طرح موسوم به معامله قرن به اتحادیه عرب ارائه کرده‌اند، گفت: از نشست وزراء امور خارجه عرب که امروز (شنبه) در مقر اتحادیه عرب به ریاست عراق برگزار می‌شود، انتظار داریم پیش نویس قطعنامه فلسطین در مخالفت با «معامله قرن» را به تصویب برساند و به هیچ شکلی با آن تعامل نکند.

وی روز گذشته نیز در قاهره گفت: ما پیش نویس قطعنامه را تقدیم کردیم و از همه کشورهای عربی انتظار داریم با این پیش نویس موافقت کنند تا قطعنامه‌ای باشد که با اجماع به تصویب برسد و بتوان پس از تصویب در سطحی گسترده‌تر تحرک داشت.

وزیر خارجه فلسطین افزود: همه منتظر واکنش کشورهای عربی هستند و اینکه نشست فوق العاده وزراء امور خارجه در قاهره چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در لحظه‌ای که به حمایت مطلوب دست یابیم کمک فراوانی به ما خواهد شد تا با قوت بیشتری با طرف‌های دیگر حرف بزنیم.

ریاض المالکی افزود: روز دوشنبه آینده نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده در سطح وزراء امور خارجه برگزار خواهد شد و انتظار داریم شمار زیادی از وزراء امور خارجه کشورهای اسلامی در این نشست شرکت کنند.

وی افزود: پیش‌نویس قطعنامه‌ای شبیه به پیش‌نویس قطعنامه تقدیمی به نشست اتحادیه عرب به این نشست نیز تقدیم خواهیم کرد و حمایت همه اعضاء سازمان همکاری اسلامی، موضع فلسطین را تقویت خواهد کرد.

مالکی درباره روند دیپلماسی محکومیت طرح آمریکا گفت: پس از آن به نشست سران اتحادیه آفریقا می‌رویم و حمایت آن را درخواست خواهیم کرد به ویژه اینکه جمهوری عربی مصر ریاست این نشست را بر عهده دارد و پس از آن ریاست را به آفریقای جنوبی تحویل خواهد داد و همچنین انتظار داریم به حمایت مطلوب از کشورهای اتحادیه آفریقا دست یابیم.

وی تاکید کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شرکت و سخنرانی واضحی درباره مخالفت ما با «معامله قرن» و علل این مخالفت ایراد خواهد کرد و درباره دیدگاه فلسطین در زمینه صلح به جای معامله قرن سخن خواهد گفت. طرح جایگزین فلسطینی ـ عربی از حمایت کشورهای اسلامی و عربی، جنبش عدم تعهد، اتحادیه آفریقا و همه کشورهای جهان برخوردار است.

وزیر خارجه فلسطین در پایان اعلام کرد: سرانجام در سطح وزارت و کمیته امور خارجه و امنیت روانه اتحادیه اروپا بعلاوه جنبش عدم تعهد خواهیم شد و با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به عنوان رئیس کنونی این جنبش برای برگزاری نشست فوق العاده کمیته فلسطین در سطح وزیر امور خارجه صحبت کردیم.

ترامپ و نتانیاهو سه‌شنبه گذشته طی کنفرانسی مشترک از طرح به اصطلاح صلح در غرب‌آسیا رونمایی کردند که این اقدام از سوی کشورهای اسلامی محکوم شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها