رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از تشکیل انجمن عکاسان رضوی خبر داد.

انجمن عکاسان رضوی تشکیل ‌می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در نشست هم‌اندیشی با حضور اساتید و هنرمندان عکاس مرتبط با آستان قدس رضوی در محل سالن جلسات این سازمان اظهار کرد: عکاسی در حرم مطهر رضوی دارای سابقه تاریخی است و از سال‌های دور هنرمندان بسیاری در این آستان خدمت و قلوب زائران را متوجه حضرت رضا(ع) کرده‌اند.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به ظرفیت‌های هنری اسلامی_ایرانی، عنوان کرد: تولیت آستان قدس رضوی بر تولید آثار فاخر، ممتاز و درجه اول برای نشر معارف رضوی تأکید داشته و این جدیت در هنرمندان مرتبط با آستان مقدس رضوی هم وجود دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد به اهمیت تشکیل انجمن عکاسان رضوی اشاره کرد و گفت: تشکیل انجمن عکاسان رضوی باهدف استفاده حداکثری از ظرفیت عکس رضوی یک نیاز جدی است و تشکیل آن زمینه‌ساز تعاملات بین‌المللی به‌خصوص با جهان اسلام خواهد بود.
وی در ادامه افزود: ارتباط با عکاسان مشهور حوزه دین و مذهب و حضورشان در حرم مطهر رضوی مهم و ظرفیت جدیدی را پیشروی این انجمن قرار می‌دهد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ارتباط‌گیری زائران و مجاوران به‌وسیله عکس با حرم مطهر را شیرین‌ و خاطره‌انگیز دانست و گفت: هنرمندان در تمامی نقاط جغرافیایی می‌توانند هنرمند رضوی باشند حتی اگر وابستگی سازمانی و اداری نداشته باشند.
گفتنی است در حاشیه این نشست، چاپ کتاب عکس رضوی در دستور کار موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی قرار گرفت.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها