مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی از اجرای ۹ ویژه‌برنامه‌ تحت عنوان «سربازان تمدن‌ساز» با نقش‌آفرینی ۷ هزار دانش‌آموز مدارس امام رضا(ع) در ایام الله دهه فجر خبر داد.

آغاز ویژه‌برنامه‌های دهه فجر مدارس امام رضا(ع) با عنوان «سربازان تمدن‌ساز»

به گزارش قدس آنلاین، حسین باغگلی اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر و در آستانه ۴۱ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان سربازان تمدن‌ساز با شعار «تا انقلاب مهدی(عج) نهضت ادامه دارد» از امروز  تا ۲۲ بهمن‌ماه در مدارس امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
وی افزود: بر اساس تأکیدات رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر تلاش جوانان برای نزدیک شدن به آرمان‌های انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج)، ویژه برنامه‌های انقلابی سال جاری برای دوره‌های پیش دبستانی، دبستان دوره اول و دوم و متوسطه دوره اول و دوم در نظر گرفته شده است.
باغگلی در خصوص جزئیات ویژه برنامه‌های مشترک مدارس امام رضا(ع) در دهه فجر این طور توضیح داد: پوسترسازی و تبلیغات محیطی از جمله فعالیت‌هایی است که توسط دانش‌آموزان و با امکانات موجود در مدارس انجام می‌گیرد و دانش‌آموزان نسبت به فضاسازی واحدهای آموزشی شامل محوطه، دیوارها، سالن‌ها و کلاس‌ها اقدام می‌کنند.
وی قصه‌گویی و بازی را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: این برنامه با مشارکت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در دو سطح پیش دبستانی و دوره اول دبستان با محتوای کارگاه قصه، بازی و کاردستی و نیز دوره دوم دبستان و متوسطه اول با بازی‌های خلاقانه و مشارکتی انجام خواهد شد. در این برنامه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برگرفته از «کتاب صعود چهل ساله» و اقدامات آمریکا در ایران بر اساس کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» معرفی می‌شود.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی افزود: همچنین اجرای سرود و تک‌خوانی از جمله ظرفیت‌های موجود در مدارس است که با همکاری اساتید حوزه سرود موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، نسبت به تشکیل گروه‌های سرود دانش‌آموزی اقدام خواهد شد. ضمناً از گروه‌های برتر برای اجرا در موقعیت‌هایی چون حرم مطهر و اماکن عمومی پرتردد دعوت به عمل خواهد آمد.
به گفته وی، «مشهد ۵۷» یکی دیگر از برنامه‌های ۹ گانه مدارس امام رضا(ع) است که در دو سطح دانش‌آموزان ورودی پایه‌های هفتم و دهم با محوریت بازدید از موزه زنده زیارت و نیز سایر پایه‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم با محوریت بازدید میدانی از جغرافیای حوادث انقلاب در شهر مشهد برگزار می‌شود.
باغگلی با اشاره به اجرای برنامه روایت انقلاب تصریح کرد: این برنامه ضمن تببین اهداف انقلاب اسلامی و پاسخگویی به سوالات و شبهات مخاطبان با برنامه‌هایی اعم از روایت میهمانان غیرایرانی از آثار انقلاب در سطح جهان، دعوت از راویان انقلاب اسلامی و نیز تریبون آزاد اجرا خواهد شد.
وی، رادیو انقلاب را از دیگر عناوین ویژه این روزها معرفی کرد و گفت: دانش‌آموزان هریک از واحدها می‌توانند به صورت فردی و گروهی نسبت به تولید محصولات صوتی ۳ دقیقه‌ای در موضوعات گام دوم انقلاب، مقاومت و ایثار، مهدویت و دشمن‌شناسی اقدام کنند و سپس محصولات تولید شده نهایی را در ساعات تفریح مدارس پخش خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی مراسم پاسداشت انقلاب را ویژه برنامه نهایی بنیاد فرهنگی رضوی برای مدارس امام رضا(ع) برشمرد و اضافه کرد: این مراسم هم در مدارس و هم بنیاد برگزار می‌شود که در سطح مدارس با هماهنگی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، روایت رزمندگان مدافع حرم، اجرای بازی‌هایی با موضوعات انقلاب اسلامی، اجرای گروه سرود مدرسه و پخش کلیپ‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها