رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری کاشمر گفت: سومین خانه صنایع دستی استان در کاشمر همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

سومین خانه صنایع دستی استان در کاشمر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا یوسفی امروز در نشست خبری، عنوان کرد: با توجه به نیاز شهرستان و وجود ۱۲۷ رشته صنایع دستی و اشتغال ۵۰۰ نفر در این عرصه در دهه فجر شاهد بهره‌برداری از خانه صنایع دستی کاشمر خواهیم بود. کاشمر سومین شهرستان استان خراسان رضوی خواهد بود که دارای خانه صنایع دستی می‌شود، همچنین پنجمین دفتر خدمات مسافرتی در کاشمر و هشتمین اقامتگاه بوم‌گردی در روستای طرق به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه رئیس آبفای شهری کاشمر گفت: همزمان با دهه فجر هفت پروژه در شهرستان با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان افتتاح و دو پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، همچنین در این هفته ۶ حلقه چاه خارج از مدار کاشمر را جابه‌جا، تجهیز و اجرای خط انتقال را کلنگ‌زنی می‌کنیم.

علیرضا عباسی افزود: این اقدام برای تامین آب شرب شهر کاشمر در سال‌های آینده موثر خواهد بود، همچنین در راستای ارتقاء سامانه تله‌متری امور این شهرستان تجهیزات تحویل و فاز اجرایی آن آغاز می‌شود.

همچنین رئیس کمیته امداد کاشمر بیان کرد: در دهه فجر امسال ۲۹ طرح شامل طرح‌های عمرانی، اشتغال‌زایی، حمایتی، مشارکتی، قرآنی و فرهنگی و ورزشی افتتاح می‌شود.

سعید عبدالله‌زاده با اشاره به اینکه از خدمات عمرانی ۱۲۹ خانوار بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: اعتباری که برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده ۴۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است.

وی گفت: اعتبارات اشتغال‌زایی دهه فجر امسال کمیته امداد کاشمر ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل تبصره ۱۶، صندوق توسعه روستایی، صندوق امداد ولایت است.

در این جلسه فرماندار کاشمر افزود: برای توزیع اعتبارات ضمن اولویت‌بندی پروژه‌ها ابتدا پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا مدنظر قرار گرفت تا برای به بهره‌برداری رسیدن حتما تخصیص اعتبار داشته باشیم.

مسلم ساقی اظهار کرد: چون چندین پروژه‌ نیمه کاره در شهرستان داریم به تمامی مسؤولان ادارات تاکید شد پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی اعلام شوند که در این ارتباط لیستی تهیه و به استان ارسال شد تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: تاکنون با معین‌های اقتصادی ۱۷ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به امضا رسیده که ۲۰۰ میلیارد تومان آورده متقاضی و سرمایه‌گذار و ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز بوده که بخشی از آن پرداخت و بخشی دیگر در دست اقدام است.

وی توجه به حوزه گردشگری و زیارتی را ضروری ذکر کرد و گفت: اگرچه باید به زیرساخت‌های حوزه گردشگری توجه داشت و شرایط ماندگاری مسافران را در شهرستان فراهم کنیم اما بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم این اتفاق نخواهد افتاد، باید پتانسیل‌های شهرستان را به درستی معرفی نماییم.

ساقی اظهار کرد: همزمان با دهه فجر ۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی افتتاح خواهد شد، از این ۷۲ پروژه ۳۵ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۳۸ میلیون تومان در حوزه روستایی و ۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان در نقاط شهری خواهد بود.

وی مطرح کرد: حدود ۳۰ درصد پروژه‌ها در حوزه روستایی و ۷۰ درصد پروژه‌ها در حوزه شهری افتتاح خواهد شد، در دهه فجر برنامه‌ها مردمی بوده و نظم خاصی خواهد داشت.

فرماندار کاشمر ادامه داد: در بخش مرکزی به ازای هر روستا یک سمن تشکیل شده که ۳۰ سمن و تشکل مردم نهاد طی مراسمی شروع به کار خواهند نمود، هر تشکل و سازمان مردم نهاد، حزب و انجمنی که بخواهد در شهرستان مجوز فعالیت بگیرد، حتما استقبال خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: در حوزه عمرانی محور کاشمر به شادمهر یکی از دغدغه‌های مردم و رسانه‌های گروهی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته قطعه اول آن به بهره‌برداری رسید و ۲۰ کیلومتر قطعه دوم نیز آغاز شد و طی سه سال به بهره‌برداری می‌رسد و برای انعقاد پیمان قطعه سوم نیز اقدامات در دست انجام است که اگر به بهره‌برداری برسد این محور یکی از محورهای چهار خطه خواهد بود.

ساقی در ادامه به وضعیت شهرستان شدن کوهسرخ اشاره کرد و گفت:  تنها بخشی که براساس مصوبه هیأت وزیران در استان خراسان رضوی ارتقا یافت، بخش کوهسرخ بود.

وی گفت: اگرچه شهرستان شدن کوهسرخ به تصویب رسیده، اما هنوز ابلاغ نشده است و به احتمال زیاد بعد از انتخابات ابلاغ و اجرایی خواهد شد، همچنین به زودی وضعیت ایجاد بخش جدید در کاشمر اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها