شهرکرد- حدود ۳ ماه از استعفای شهردار شهرکرد می گذرد اگرچه برای سرپرستی این نهاد مردمی سرپرست موقت انتخاب شده است اما بسیاری از مسئولان و کارشناسان بر این باورند که باید برای انتخاب شهردار این شهر آن هم در آستانه فرا رسیدن عید نوروز هر چه سریع تر اقدام کرد.

شهرداری شهرکرد در تکاپوی انتخاب شهردار

قدس آنلاین-گروه استان ها: آذرماه امسال نورالله غلامیان دهکردی شهردار سابق شهرکرد استعفای خود را به شورای اسلامی شهرکرد تقدیم کرد و به دنبال استعفای شهردار، تمامی ۷ عضو شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری بلافاصله با این استعفا موافقت کردند.
اگرچه استعفای شهردار شهرکرد بعد از ۹ سال فعالیت به بهانه بازنشستگی اعلام شد اما این موضوع تمام واقعیت نبود.

با انتشار خبر دستگیری چندین نفر در شهرداری که البته بسیاری از رسانه با سکوت خبری سعی در پوشش آن داشتند اما با توضیحات دادستان عمومی و انقلاب استان و علت دستگیری این افراد  مشخص شد که تخلف وسیع چند ده میلیارد تومانی در واگذاری اراضی شهرداری شهرکرد به بانک شهر در کار است!

در همین راستا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در پرونده شهرداری و شورای شهر شهرکرد، واگذاری اراضی موردبحث است، گفت: این پرونده به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال در دست بررسی است.

عبدالرضا علی‌محمدی  با اشاره به اینکه در واگذاری اراضی شهرداری شهرکرد به بانک شهر موازین رعایت نشده و قیمت‌گذاری درستی برای آن انجام‌نشده بود، اظهار کرد: قرار بود املاک طبق مجوز تهاتر شود بدین معنا که زمین به بانک شهر واگذار شود و بانک شهر از بدهی شهرداری کم کند اما اولین تخلف انجام‌شده این بود که اصلاً تهاتری انجام‌نشده و اراضی به فرد دیگری فروخته‌شده است.

به گفته وی، قیمت‌گذاری در این فروش نیز بدون کارشناسی بوده است، به‌گونه‌ای که برای فروش اموال عمومی باید یک کارشناس از طرف فروشنده، خریدار و یک کارشناس از طرف دادستان و دادگستری مشخص شود و در این پرونده تنها یک کارشناس منتخب بانک شهر انتخاب‌شده و قیمت‌گذاری کرده است.

شهر بدون شهردار

اگرچه مدتی پیش نورالله غلامیان دهکردی شهردار سابق شهرکرد استعفا داد و محمدرضا امیدی به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد  اما انتخاب شهردار هنوز به سرانجام نرسیده و این نهاد مردمی توسط سرپرست اداره می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شورای اسلامی شهرکرد در همین رابطه به‌منظور در دویست و سی و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد که با حضور تعدادی از فعالان فضای مجازی برگزار شد اظهار کرد: تاکنون شرایط و برنامه‌های ۸ نفر برای تصدی پُست شهرداری شهرکرد از سوی اعضا این شورا بررسی‌شده است  و این نامزدها، تاکنون رزومه کاری و علمی خود را به اعضای این شورا ارائه و در نشست‌هایی برنامه‌های خود را اعلام کرده‌اند.

حیدر علی پور دهکردی بیان کرد:  نتیجه بررسی شرایط علمی، کاری و تخصصی این افراد به دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری ارائه‌شده است، تا نسبت به اعلام احراز شرایط آنان اقدام لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی نسبت به انتخاب سریع‌تر شهردار شهرکرد دغدغه‌مند هستند و توانایی، توانمندی، تخصص، سابقه کار مدیریت و عملکرد قوی از مهم‌ترین ملاک‌های اعضای شورای اسلامی برای انتخاب شهردار شهرکرد است.

برچسب‌ها