رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروز شهردار تهران سورپرایزی در زمینه بودجه شهرداری برای مردم دارد، گفت: فعالیت‌های عمرانی در پایتخت در سال 99 افزایش می‌یابد.

رضاشاه یک بار کاخ مرمر را افتتاح کرد، نیازی به افتتاح دوباره نیست

به گزارش قدس آنلاین رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار رقم بودجه را امروز اعلام می‌کند و سورپرایزی در این زمینه خواهد داشت، گفت: حدودا این بودجه 30 هزار میلیارد تومان است که حدود 28 تا 30 درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

هاشمی گفت: بودجه امسال انبساطی در نظر گرفته شده چرا که هم بحث تورم مطرح است و هم فعالیت‌های عمرانی را می‌خواهیم گسترش دهیم که البته اولویت با پروژه‌های تمام شهرداری است.

وی افزود:‌ همچنین توجه به حمل و نقل عمومی محور و پروژه‌های زیست محیطی و پسماند و موضوعات فرهنگی از دیگر اولویت‌های اختصاص بودجه به شمار می‌رود.

رئیس شورای شهر تهران در مورد اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی در سال آینده چگونه خواهد بود،‌ خاطرنشان کرد: مردم امیدوار باشند. امید مسأله خوبی است و اگر مردم احساس کنند آینده روشن است خوشحال و امیدوار خواهند بود و در غیر این صورت سست می‌شوند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند. امیدواریم با اقدامات انقلابی سال آینده، وضعیت حمل و نقل توسعه یابد.

* نیازی به افتتاح دوباره کاخ مرمر نیست

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا شما برای افتتاح کاخ مرمر در هفته جاری دعوت شده‌اید، گفت: خیر دعوت  نشده‌ایم اگر هم دعوت کنند برای رفتن موضوع را بررسی می‌کنیم؛ رضا شاه یک بار کاخ مرمر را افتتاح کرده لازم نیست دوباره افتتاح کنند. البته منظور از برنامه به گمانم بازگشایی مجدد است.

 *حضور حناچی در جلسه شورا

پیروز حناچی دقایقی قبل برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به صحن شورای شهر آمد.

معاونین شهردار تهران از جمله گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی، یزدانی معاون خدمات شهری، امامی معاون مالی، حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک، حناچی را همراهی کردند.

این در حالی است که براساس اعلام مسؤولان بودجه امسال شهرداری تهران حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بودجه شهرداری تهران در سال ۹۸ در ابتدا بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد اما با متممی حدود ۵۳۰۰ میلیاردی به ۲۴ هزار میلیارد تومان رسید.

شهرداری برای سال ۹۹ رقم بودجه را با ۲۵ درصد افزایش یعنی ۶ هزار میلیارد تومان، به عدد حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان رسانده است.

البته باید منتظر ماند و دید که اعضای شورای شهر تهران با چه حجمی از این عدد موافقت کرده و در نهایت چه عددی به عنوان بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به تصویب خواهد رسید.

*تذکر به شهرداری به دلیل تخلفات ناشی از اجرای طرح ترافیک

همچنین در حاشیه صحن شورا محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: نوسازی حمل و نقل عمومی یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک در پایتخت است که مصوبه شورای ترافیک محسوب می‌شود. همچنین با اجرای طرح‌ها تلاش شده کاهش سفرهای بی‌رویه در پایتخت را شاهد باشیم و به نوعی ساعات تردد را مدیریت کنیم.

وی گفت:‌ البته تا جایی که حمل و نقل عمومی کامل نباشد نمی‌توان فکر عوارض سنگین و محدودیت برای مردم باشیم. این نظر ما نیست و مخالف عوارض سنگینیم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:‌درآمد حاصل از اجرای طرح کاملا در جهت حمل و نقل عمومی است البته تخلفاتی هم صورت گرفته و من تذکر داده‌ام تا مواردی که اجرا نشده جامه عمل بپوشد. 

علیخانی تأکید کرد: پیشنهاد 40 تا 60 درصدی شهرداری برای افزایش عوارض نرخ ترافیک مورد موافقت ما نیست و معتقدیم نباید عوارض سنگین در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها