رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها کشور باصلابت و ایستاده در برابر آمریکا است، گفت: وظیفه همگان دفاع از انقلاب است و بر همین اساس باید نسل امروز با مجاهدت‌های گذشتگان آشنا شوند.

لاریجانی: نسل امروز با مجاهدت‌های انقلابیون در دوران ستمشاهی آشنا شوند

قدس آنلاین: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از تندیس شهید آیت‌الله مرتضی مطهری در موزه عبرت گفت: موزه عبرت واقعاً موزه عبرتی است که اگر نسل جوان آنجا را از نزدیک مشاهده کند که در دوران ستمشاهی چه مجاهدت‌هایی برای انقلاب اسلامی صورت گرفته است قدر و منزلت این نظام را بیشتر متوجه خواهد شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی با صلابت اما مظلوم است چرا که منزلت انقلاب در دنیای فعلی نشان‌دهنده جایگاه مرتفع جمهوری اسلامی است.

رئیس مجلس تصریح کرد: در منطقه و در دنیا نمی‌توانند ایران اسلامی را به حساب نیاورند چرا که در زمان شاه، ایران مانند کشورهای عربی خلیج‌فارس دست‌نشانده و اجراکننده دستورات بود اما ما هم اکنون باصلابت هستیم.

* سطح نازل و دست‌نشاندگی حکومت پهلوی در خاطرات آنها وجود دارد 

لاریجانی با اشاره به تأسیس کمیته مشترک در دوران پهلوی گفت: این کمیته با کمک سیا و موساد ایجاد شده که نشان‌دهنده دست‌نشاندگی دوران ستمشاهی بوده است.

وی گفت: شاه دستور خود را از سفرای انگلیس و آمریکا می‌گرفت و این موضوع در خاطرات علم به صراحت وجود دارد که نشان‌دهنده سطح نازل و دست‌نشاندگی رژیم سابق است. 

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: تنها کشوری که در برابر آمریکا در دنیای فعلی و عرصه بین‌المللی ایستاده است جمهوری اسلامی است که توانسته در برابر جریان استکبار با صلابت بایستد.

لاریجانی گفت: وقتی ایران فعلی را در کنار گذشتگان قرار می‌دهیم بزرگی آن را در برابر دوران ستمشاهی درک خواهیم کرد. 

* انقلاب اسلامی مثل امام علی (ع) باصلابت و مظلوم است

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی با آنکه با صلابت است اما مظلوم هم است و مانند امام علی (ع) که با صلابت بودند اما مظلوم هم بودند است.

رئیس مجلس اظهار داشت: انقلاب اسلامی با آنکه باصلابت و پرقدرت است اما مورد هجوم آمریکایی‌ها و همراهان آنها قرار دارد و بر همین اساس عده‌ای وظیفه دارند که از مظلومیت ایران اسلامی دفاع کرده و همگان وظیفه داریم که از مجاهدت‌های گذشتگان که بسیار زیاد هم بوده است دفاع کنیم لذا امروزی‌ها وظیفه دفاع از این نظام را بر دوش خود دارند. 

* شهید مطهری ایدئولوگ نظام جمهوری اسلامی است 

لاریجانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره شهید مطهری فرموده‌اند که او ایدئولوگ نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری فکر نوینی را به وجود آورد که انقلاب اسلامی بتواند با توانمندی فرهنگی خود این نظام را به وجود آورند. 

رئیس مجلس گفت: شهید مطهری درباره انقلاب دغدغه داشته و برای آینده و نحوه تحقق آن اندیشه و برنامه داشته است. 

* دغدغه شهید مطهری در شب شهادتش اقتصاد اسلامی بود

لاریجانی خاطرنشان کرد: با وجود برخی کاستی‌ها در انقلاب اسلامی بعد از گذشت 41 سال از پیروزی آن اما شهید مطهری از همان ابتدا دغدغه رفع مشکلات این نظام را داشته است و حتی در کیف همراه شهید مطهری در شب شهادتش دست‌نوشته‌ای با عنوان اقتصاد اسلامی و رفع مشکلات آن وجود داشت. 

وی گفت: شهید مطهری تمرکز بسیار زیادی بر معنویت داشته و او در کنار همه مسائل رکن معنویت را مهم می‌دانست. 

رئیس مجلس افزود: شهید مطهری معتقد بود عدالت واقعی بدون معنویت امکانپذیر نیست و اگر در جامعه اسلامی معنویت افول کند دیگر موضوعات هم تنزل پیدا خواهند کرد.

لاریجانی تأکید کرد: تحول در جامعه بدون معنویت و انسان‌سازی امکانپذیر نیست چرا که او معتقد بود که جامعه و فرد اصالت داشته و نمی‌توان یکی از آنها را نادیده گرفت. 

وی در پایان خاطرنشان کرد : اگر یک انسان بخواهد رشد کند باید در جامعه‌ای که سلامت معنوی دارد ارتقا یابد. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها