مجید فراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان و عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در بخشی از مصاحبه خود با اعتماد آنلاین در اشاره به فرایند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان گفته است: «این کفران نعمت است که گروهی بخواهد مجلس را یکدست کند و در حوزه‌های انتخابیه اجازه ندهد نیروهای نزدیک به یک جریان سیاسی که دلسوز انقلاب و نظام هستند و می‌خواهند ذیل جمهوری اسلامی کار کنند، به صرف اینکه از نظر سلیقه‌ای با آنها اختلاف نظر دارند، در انتخابات حضور پیدا کنند؛ دود این دست تصمیم‌گیری‌ها در چشم مردم می‌رود.»

ما را تأیید صلاحیت نکنید؛ مردم به خیابان می‌آیند!

قدس آنلاین: او می‌افزاید: بسیاری از مشکلاتی که امروز وجود دارد باید با حضور و نظرات نمایندگان مردم در خانه ملت حل شود. اگر این اتفاق نیفتد و مجلس یکدست با یک تفکر و دیدگاه خاص شکل بگیرد، تبعات زیادی برای کشور خواهد داشت.

فراهانی تصریح می‌کند: از جمله تبعاتی که حذف یک تفکر و دیدگاه سیاسی از مجلس در پی دارد این است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند نمایندگان همفکر خود را در مجلس ندارند و سلیقه آنها از مجلس حذف شده است، پس سعی می‌کنند حرف‌شان را کف خیابان و جاهای دیگر بزنند.  از این رو باید اجازه دهیم از همه سلیقه‌ها و طیف‌های سیاسی در مجلس حضور داشته باشند!

*حضور ۳۰ ساله اصلاح‌طلبان در اکثریت مناصب انتخابی کشور و خاصّه حضور همزمان و اکثریتی سال‌های اخیر آنها در دولت، مجلس و شورای شهر؛ عیار ادعای آقای فراهانی مبنی بر بررسی سلیقه‌ای صلاحیت‌ها در شورای نگهبان را روشن می‌کند!

مسئله مهمتر اما اشاره این فعال اصلاح‌طلب به گزینه «کف خیابان» و ادعای این است که اگر مردم احساس کنند سلیقه آنها در مجلس نیست؛ حرفشان را در کف خیابان می‌زنند...

قبل از هرچیز باید دانست که تأکید بر "سیاست خیابانی" چیزی جز اجرای اوامر ستاد اصلاحات برای ایجاد فتنه اقتصادی در کشور به بهانه مشکلات دستکند دولت خودشان نیست.

مقوله‌ای غیر عقلانی که تهدید به‌وسیله آن چیزی جز یک رفتار خائنانه نیست.

درباره اظهارات فراهانی لازم به اشاره است که اولا اصلاح‌طلبان زیادی توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند و این گناه مردم و شورای نگهبان نیست که آقایان فقط امثال تاجزاده و حجاریان را بعنوان اصلاح‌طلب می‌شناسند.

ثانیا فرض بر صحّت مدعای اصلاح‌طلبان مبنی بر تأیید صلاحیت نشدن هیچیک از اصلاح‌طلبان؛ گناه اصلی متوجه ستاد اصلاحات است که چرا نتوانسته نامزدهایی بدون سوء پیشینه و فاقد معارضه با نظام و انقلاب و ولایت فقیه به مردم ارائه کند.

در واقع در هر دو حالت هیچ جایی برای خیابان نیست بلکه این معاریف و رجال اصلاحات هستند که باید مؤاخذه سیاسی شوند.

دبیر کل حزب ندا همچنین باید بداند که اصلاح‌طلبان پیش از تشویق مردم به حضور در کف خیابان! در مقابل این سؤال قرار دارند که چرا حاضر به رفتارهای ائتلافی خود در انتخابات‌های ۹۲ و ۹۴ نیستند!؟

جالب است که شخص آقای فراهانی از جمله همان جوانان اصلاح‌طلب بود که چپ‌ها حاضر به اعتماد به آنها در سال ۹۴ شدند.

اینکه فراهانی پس از متنعّم شدن از سمت نمایندگی در شورای شهر، اکنون حاضر به حمایت از جوانان تازه‌نفس اصلاح‌طلب نیست؛ تأملات زیادی را موجب می‌شود...

در این زمینه همچنین قابل تأمل است که فراهانی این تحلیل را نمی‌داند که شورای نگهبان حتی اگر تاجزاده و حجاریان را نیز تأیید صلاحیت کند اما ستاد اصلاحات از آنجا که با رؤیت پیش‌لرزه‌های فتنه اقتصادی؛ تصمیم به "تحریم خاموش انتخابات" گرفته است؛ هرگز به عرصه حمایت از انتخابات نخواهد شد. و در این فرایند امثال آقای فراهانی و سخنان عجیبشان هم بازیچه‌هایی بیش نیستند.

گفتنی‌ است، پیش از فراهانی؛ علیرضا علوی‌تبار نیز طی اظهاراتی از این گفته بود که اصلاح‌طلبان باید از فرصت انتخابات برای به راه‌انداختن تظاهرات خیابانی علیه نظام اسلامی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها