البرز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه کلانشهر کرج در محاصره گسل های زلزله است، گفت: همه سازمان‌ها باید کمک کنند تا طرح زلزله شناسی در کرج به خوبی اجرایی شود.

کلانشهر کرج در محاصره گسل‌های زلزله است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا فلاح نژاد پیش از ظهر امروز یکشنبه در سمینار ارزیابی وضعیت ریسک و تاب آوری شهر کرج در برابر زلزله که به میزبانی باشگاه میلاد کرج برگزار شد اظهار کرد:یکی از اقدامات مهم مطالعاتی است که پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی کشور برای شهر کرج در قالب طرح ریسک و تاب آوری شهری در برابر زلزله انجام داده که مقرر است اجرایی شود و الگویی علمی برای دیگر شهرهای استان باشد.

وی ادامه داد: در این طرح مسئله فرونشست زمین و یا فروچاله نیز بررسی شده است و بنا داریم اطلاعات کسب شده برای کرج را در اختیار دیگر شهرهای استان قرار دهیم تا شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دیگر سازمان‌های استان از آن بهره برداری کنند.

وی با بیان اینکه مسیرهای گسل زلزله استان البرز از کلاک تا آبیک و در قسمت‌های شمالی و جنوبی استان وجود دارد، افزود: کرج در محاصره انواع گسل‌ها است و در دیگر شهرهای استان نیز بروز چنین رخدادهایی دور از انتظار نیست لذا باید آنچه برای کرج در قالب طرح ریسک و تاب آوری شهری در برابر زلزله برنامه ریزی شده برای مسئولان دیگر شهرها نیز ارسال شود.

برچسب‌ها