رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: بحث کشتارگاه در کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت و به پیمانکار ۶ ماه فرصت دادند که مجددا نسبت به ساخت کشتارگاه صنعتی سبزوار اقدام کند و اگر اقدامی نشود، خلع ید پابرجا می‌ماند.

کشتارگاه صنعتی در سبزوار خلع ید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به صدور پروانه تاسیس کشتارگاه صنعتی در این شهرستان توسط شرکت کویر خراسان در سال ۱۳۸۲، اظهار کرد:  این شرکت مدتی پروژه را جلو برد اما بعد رها کرد و حتی مسؤول شرکت مذکور تماس‌های ما را پاسخ نمی‌داد.

ولی الله جغتایی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ حکم خلع ید پروژه کشتارگاه صنعتی سبزوار صادر شد، افزود: پس از صدور حکم خلع ید، مجددا شرکت سازنده کشتارگاه صنعتی سبزوار به انجام فعالیت‌هایی اقدام کرد و از سوی ادارات مربوطه به شرکت اعلام شد که اعتبار پروانه به پایان رسیده و خلع ید انجام شده است.

وی ادامه داد: شرکت سازنده کشتارگاه صنعتی سبزوار از طریق رأی دیوان عالی کشور دستور داد تا پروانه خلع ید دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار بیان کرد: بحث کشتارگاه در کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت و به پیمانکار به مدت ۶ ماه فرصت دادند که مجددا نسبت به ساخت کشتارگاه صنعتی سبزوار اقدام کند و اگر اقدامی نشود، خلع ید پابرجا می‌ماند.

جغتایی در خصوص وضعیت کشتارگاه سبزوار فعلی، تصریح کرد: این کشتارگاه سنتی و قدیمی مربوط به سال ۱۳۵۰ است و پاسخگوی نیاز شهرستان سبزوار نیست.

وی یادآور شد: فاضلاب کشتارگاه فعلی سبزوار مشکلات زیادی دارد و دفع ضایعات کشتارگاهی از جمله لاشه‌ها مشکل دارد و خط کشتارگاه آن نیز به صورت سنتی انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها