زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:۱۸۸پروژه در حوزه سلامت اجرا شده است.

۲۲۶پروژه در استان زنجان کلید خورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  زنجان در نشست خبری روز یک شنبه گفت: سالهای بعد از انقلاب اسلامی ایران در حوزه سلامت، مردم محوری و توجه به نیازهای مردم ونیز انتظار از حوزه سلامت تحولات جدی صورت گرفته است.
قزلباش تاکید کرد: در بحث دارو و تجهیزات  با استقرار نظام واحد داروئی در بعد از انقلاب حدود ۹۷ درصد  تولید دارو در کشور اتفاق می افتد و این شامل تجهیزات پزشکی نیز میشود .
قزلباش توسعه اورژانس پیش بیمارستانی را حلقه مکمل خدمات در حوزه سلامت نام برد و افزود: اورژانسهای پیش بیمارستانی جاده ای و شهری رشد قابل توجهی داشته است و در استان زنجان نیز ۵۷ پایگاه  با ۱۰۰ آمبولانس فعال است.
وی گفت: یکی دیگر از برنامه های دانشگاه افزایششاخصهای تخت در استان  با کمک خیرین است و بیش از ۴۶ هزار خدمت در حوزه های مختلف در مجموعه دانشگاه  عرضه میشود.

وی با بیان اینکه بیش از  ۲۲دستگاه دیالیز برای بیمارستانهای استان خریداری شده که در جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران بکار گرفته می شود، از افتتاح اورژانس جدید بیمارستان موسوی در ماههای اینده خبرداد.

قزلباش گفت:برای خرید تجهیزات بیمارستانی بیس از دو میلیارد تومان هزینه شده است.

این مسئول با اذعان به اینکه امروز در استان۱۴بیمارستان با ۱۸۰۰تخت به بیماران سرویس می دهد افزود: ضعف هایی در تخت های بیمارستانی داریم که  با کمکـ خیرین  ۵۴۰تخت اضافه می شود.

قزلباش در پاسخ به سوالی در خصوص مرگ کودک بر اثر ابتلا به آنفولانزا در بیمارستان موسوی گفت:بررسی های صورت گرفته نشان میدهد که مرگ کودک  قصور پزشکی نبوده است.
 وی با بیان اینکه  ۲۲۶ پروژه با اجرای طرح تحول کلید خورده است خاطر نشان ساخت:از این تعداد۱۸۸پروژه افتتاح شده  و ده پروزه دیگر تا پایان سال به بهره برداری می رسد. 
انتهای پیام/

برچسب‌ها