اخیرا و پس از اشغال قدس شریف و سرزمین های فلسطینی، صهیونیست ها مدعی شده اند شمال شبه جزیره عربستان سرزمین آباء و اجدادی یهودیان است و باید به آنها تحویل داده شود.

چشم طمع صهیونیست‌ها به مدینه منوره/ آیا بن‌سلمان شهر پیامبر(ص) را تحویل اسرائیل خواهد داد؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ظاهرا نزدیکی و عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض یک شهروند صهیونیست را تشویق کرده تا از محمد بن سلمان ولی عهد عربستان در خواست کند که اجازه دهد به زادگاه خود در شهر نجران سفر کند.

اول فوریه 2020 ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن یک اسرائیلی با نام داوود بن یوسف شکر می گوید از اهالی شهر نجران سعودی است و دوست دارد که به این شهر سفر کند. مخاطب این فرد محمد بن سلمان است و از او می خواهد که اجازه ورود او به عربستان را صادر کند.

این درخواست شهروند صهیونیست پس از آن صورت گرفته که روابط میان اسرائیل و عربستان علی رغم عدم افشای علنی بسیار گسترش یافته و سفرهای متعدد محمد سعود فعال رسانه ای به سرزمین های اشغالی از مهمترین دلایلی است که از روابط محکم میان تل آویو و عربستان پرده بر می دارد.

محمد سعود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و تعدادی از مسئولان رده بالای اسرائیلی دیدار داشته و از برخی از آنها در منزل شخصی خود در عربستان پذیرایی کرده است. همچنین نتانیاهو به او لقب نماینده حزب لیکود در عربستان را داده است.

پایگاه خبری تحلیلی «الخلیج آنلاین» در مقاله ای می نویسد: محمد بن سلمان دوم آوریل 2018 در مصاحبه با مجله آمریکایی «آتلانتیک» تاکید کرده بود که یهودی ها از سرزمین فلسطین حق دارند و فلسطین سرزمین آباء و اجدادی آنهاست. او همچنین گفته بود که یهودی ها حق دارند تا کشوری یهودی شکل دهند و یا آنکه دستکم در بخشی از سرزمین پدران خود باشند. بن سلمان ادعا کرده بود که اسرائیل کشوری با اقتصاد بزرگ است و او با کشور یهودی مشکلی ندارد.

این اظهارات محمد بن سلمان و سیاست هایش در کنار روابط گرم و مخفیانه بین برخی کشورهای عربی و رژیم اشغالگر به طور گسترده ادعاهای اسرائیل در مورد اینکه عرب ها به یهودی ها ظلم کرده اند را تقویت می کند. همچنین سیاست های برخی از کشورهای عربی موجب شده تا اشغالگران صهیونیست قطعنامه هایی را در سازمان ملل و یا حتی خود این کشورها تصویب کنند که در آن خواسته شده تا غرامت های متوهمانه ای را به نیم میلیون یهودی به دلیل از دست دادن سرزمین خود پرداخت کنند.

این در حالی است که ابو حلیله یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین«حماس» تاکید می کند که طمع ورزی های رژیم صهیونیستی حد و مرز ندارد و حتی تاحدی است که غیرعاقلانه می نماید.

ابوحلیله می گوید: رژیم صهیونیستی از خلال روابط خود با عربستان سعودی تلاش می کند تا برخی از یهودیان را دوباره و پس از آنکه در زمان پیامبر از سرزمین حجاز خارج شدند به این سرزمین بازگرداند. برخی از صهیونیست ها معتقدند بازگشت به اماکنی که در عصر پیامبر)ص) از آنجا خارج شدند امری ضروری است و در سایه عادی سازی روابط ریاض با تل آویو و از طریق تلاش های مخفی خود برای تحقق آن تلاش می کنند که این یک اقدام بسیار خطرناک و نقض تمام ارزش ها و قوانین در روابط با رژیم صهیونیستی است.

این عضو حماس می افزاید: آنها تا همین حد بسنده نکرده و نخواهند کرد، بلکه از رژیم های عربی و در رأس همه عربستان سعودی خواهند خواست تا غرامت های مالی زیادی را به خاطر اینکه در دوره های گذشته رابطه نداشته اند بپردازند.

سایت صهیونیستی "Aish" مدعی است که شهرهای خیبر و یثرب در شمال شبه جزیره عرب که امروز با نام مدینه منوره شناخته می شود در گذشته بزرگترین ماوای یهودیان بوده و اقلیت یهود در شمال شبه جزیره از بزرگترین جوامع قدیمی یهودی بوده است. باید تمام یهودیان در سراسر جهان برای بازپس گیری تاریخ اجداد خود در شبه جزیره عرب آماده شوند.

این سایت از یهودیان می خواهد تا با نمادهای اسلامی در همه عرصه های دینی، هنری، اقتصادی و علمی مقابله کنند و برای بازگشت به سرزمین غصب شده خود در شبه جزیره عرب و نیز وحدت میان خود تاریخ یهود را بخوانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها