فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش نیز انقلابی و مردمی شده است. حضور ارتش بین مردم پس از وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و کمک رسانی به آسیب دیدگان خود گواه این مدعی است.

با پیروزی انقلاب اسلامی ارتش هم انقلابی شد/ شعار ارتش فدای ملت به عینیت رسیده است

امیر سرتیپ رضا آذریان در گفت و گو با قدس آنلاین عنوان کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل از بین رفتن منافعش درمنطقه، اقدامات تخریبی زیادی علیه انقلاب نوپای جمهوری اسلامی انجام داد. آنها نمی توانستند قبول کنند که به دست پرتوان حضرت امام خمینی(ره) و همراهی مردم، رژیم پهلوی با خلق و خوی استکباری، سرنگون و ندای مبارزه با استکبار جهانی از ایران بلند شده است.         

وی ادامه داد: شیطان بزرگ از ابتدا تلاش کرد که انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد. پس از پیروزی نیز گروهک های ضد انقلاب را تحریک کرد که در مقابل خواست مردم بایستند. اما با تدابیر معمار کبیر انقلاب و ایستادگی مردم و ارتش که حافظ منافع انقلاب بودند، شیاطین در هر مرتبه از ایرانیان انقلابی به سختی شکست خوردند.

وی خاطرنشان کرد: روند شکست های آمریکا از ایران اسلامی در جبهه نظامی که مستقیم یا غیر مستقیم و بوسیله ایادی آنها در منطقه صورت گرفته، تا امروز هم ادامه پیدا کرده است. آنها باید بدانند که هیچ گاه قدرت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران در موضوع جنگ سخت را نخواهند داشت. همراهی مردم با نظام عامل اصلی شکست های آمریکاست.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی در کشور گفت: در این مراسم جمعیت عظیمی در تشییع پیکر مطهر سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند. پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب این موضوع بار دیگر به تمام دنیا فهماند که مردم همراه نظام هستند و دست از آرمانهای امام راحل برنداشته اند. مردم در ۲۲ بهمن امسال نیز بار دیگر نشان خواهند داد که همچنان حافظ و حامی انقلاب هستند.

امیر آذریان تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرت مسئولیت خود را که همان حفاظت و حراست از مرزها و کیان نظام جمهوری اسلامی است انجام خواهد داد. استکبار جهانی نیز باید بداند که اگر زمانی جرات پیدا کرده و تصمیم بگیرد که اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد پاسخ بسیار سخت و دندان شکنی به آنها خواهیم داد.

وی افزود: چهل و یک سال است که برای حفظ این نظام خونهای پاک و گرانبهایی ریخته شده و جوانان و اشخاص ارزشمندی را از دست داده ایم اما انقلاب اسلامی ایران پابرجا مانده است. از این پس نیزبه وظیفه خود عمل خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد شود. از دستاوردهای آن حفاظت کرده و بر این عهد استوار خواهیم بود.

وی درخصوص تاثیراتی که انقلاب اسلامی ایران بر بدنه ارتش گذاشته است گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش نیز انقلابی و مردمی شده است. حضور ارتش بین مردم پس از وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و کمک رسانی به آسیب دیدگان خود گواه این مدعی است. اکنون ارتش همراه مردم است و نمی توان آن را از بدنه جامعه جدا کرد.

وی یادآور  شد: وقتی سرهنگ ارتشی که در سیل گلستان، در مقابل سیل زدگان خم شد و از آنها خواست برای سوار شدن بر ماشین پا روی شانه های او بگذارند و رهبر معظم انقلاب نیز از او یاد و تقدیر کردند، نشاندهنده این است که ارتش به تمام معنی مردمی است و برای آرامش و آسایش مردم کشور هر کاری که از دستش بر بیاید انجام می دهد. یعنی اینکه هر جایی نیاز به خدمت رسانی و کمک داشته باشند، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از اینکه به آنها ابلاغ شود در میدان حاضر خواهند بود. اکنون شعار ارتش فدای ملت به عینیت رسیده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در شمال شرق کشور ابراز داشت: مدتی پیش، نیروهای ارتشی حاضر در مناطق مرزی شمال شرق کشور به روستاییان گرفتار در برف کمک کرده و در بازگشایی مسیرها، به صورت ویژه کمک کردند. همچنین در بارندگی های شدید اخیر به کمک سیل زدگان خراسان جنوبی شتافتند. در موضوع محرومیت زدایی نیز ارتش به صورت جدی وارد شده است.

وی تصریح کرد: گروههای پزشکی ارتش به روستاهای مرزی و محروم کشورمان مراجعه کرده و به آنها در موضوعات بهداشت و درمان کمک می کنند. امنیت، محرومیت زدایی وکمک رسانی به نیازمندان در اولویت اصلی فعالیت های ارتش است. امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران، انقلابی و مردمی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها