خراسان شمالی- رییس کل دادگستری خراسان شمالی از تشکیل سه پرونده قضایی برای چهارتخلف انتخاباتی در استان خبر داد.

تشکیل سه پرونده قضایی برای تخلفات انتخاباتی در خراسان شمالی
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام جعفری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون دستگاه قضایی استان به دو نماینده فعلی مجلس و دو فرماندار دو نامزد تایید صلاحیت شده دو نامزد رد صلاحیت شده ۴ مدیر کل و دو مدیر نشریه استان که تخلفات انتخاباتی داشتند تذکر داده و از آنها تعهد گرفته است.
وی افزود: در صورتی که تخلفات انتخاباتی آنان تکرار شود پرونده غذایی تشکیل خواهد شد.
جعفری همچنین از تشکیل دو پرونده قضایی برای دو نامزد تایید صلاحیت شده در شیروان و یک نامزد تایید صلاحیت شده در شهرستان مانه و سملقان که در کارناوال تبلیغات زودهنگام را انداخته بودند خبر داد و گفت: همچنین یک پرونده قضایی برای شخصی در شهرستان مانه و سملقان که در انتخابات ثبت نام نکرده بود اما برای تبلیغات برای خود میکرد تشکیل شد.
رئیس دادگستری خراسان شمالی به این پرونده ها خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.
 جعفری در ادامه این نشست از جلوگیری تعطیلی قطعی ۲۵ واحد تولید استان با حمایت دستگاه قضایی طی ده ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت از بیش از ۶۰ پروژه تولیدی و صنعتی استان بازدید شد و با برگزاری جلسات ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان شمالی انجام مکاتبات و معاینه محل از تعطیلی قطعی این تعداد واحد استان جلوگیری شد.
این مقام قضایی همچنین درخصوص پرونده های وارده در ده ماه سال جاری نیز گفت: در این مدت ۱۸۵ هزار ۸۸۳ فقره پرونده قضایی در دادسرا ها شورای حل اختلاف شعبه کیفری ۱ و ۲ و بخش تجدید نظر دستگاه قضایی استان تشکیل شد که از این تعداد ۱۸۳ هزارو ۸۳۱ فقره از این پرونده ها رسیدگی و مختومه شده اند.
وی ضرب و جرح عمدی توهین به اشخاص سرقت خرد تخریب و کلاهبرداری تصادفات تهدید را از عناوین اصلی پرونده های کیفری و مطالبه خسارت دادرسی اعصار از طرح پرداخت محکوم به اعصار از هزینه دادرسی مطالبه وجه تامین خواسته و مطالبه خسارت از عناوین اصلی پرونده های حقوقی پرونده های تشکیل شده در دستگاه قضایی استان برشمرد.

برچسب‌ها