رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی از اکران فیلم سینمایی، مستند و کلیپ‌ با موضوع انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای زائران و مجاوران بارگاه مقدس امام هشتم(ع) در پایگاه‌های آداب زیارت و پرسمان‌های حرم منور حضرت ثامن‌الحجج(ع) در دهه مبارک فجر سال جاری خبر داد.

اکران فیلم سینمایی برای زائران در دهه فجر

قدس آنلاین: رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی از اکران فیلم سینمایی، مستند و کلیپ‌ با موضوع انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای زائران و مجاوران بارگاه مقدس امام هشتم(ع) در پایگاه‌های آداب زیارت و پرسمان‌های حرم منور حضرت ثامن‌الحجج(ع) در دهه مبارک فجر سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده به خبرنگار قدس گفت: یکی از محل‌های ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی، پایگاه‌های فرهنگی آداب زیارت است. امسال هم ویژه برنامه‌هایی برای زائران در این پایگاه‌ها به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.

پخش فیلم در پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‌نژاد(ره)

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال در پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‌نژاد(ره) واقع در جنب ایوان ولی عصر(عج) صحن جامع رضوی برنامه‌هایی با موضوع دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، روایت انقلاب در غرفه سیره شهدا و اکران فیلم‌های سینمایی، مستند و سریال متناسب با ایام‌الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی برای زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: روزانه در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی در پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‌نژاد(ره) برای گروه‌های زیارتی و کودکان و نوجوانان، از جمله اکران فیلم‌ها، کلیپ‌ها، سرودها و مستندهای انقلابی متناسب با دهه مبارک فجر مانند: مستندهای «روح‌الله»، «در برابر طوفان۲»، «عبدصالح» و... و فیلم‌هایی مانند: «دستمزد»، «بازمانده» و... در محل نمایش‌خانه این پایگاه پخش می‌شود.

رئیس این اداره اضافه کرد: جشن فجر ویژه دختران نوجوان، نمایشگاه کبوترانه دهه فجر با عنوان فجر کودکان رضوی با بیان داستان‌هایی با موضوع دهه فجر انقلاب اسلامی، اجرای نمایش عروسکی با عنوان سفر به سال۵۷، بازی، شعر و مسابقه، نقاشی و رنگ‌آمیزی با محوریت دهه فجر، آموزش قرآن و حدیث مصور و پویانمایی فجر انقلاب، ویژه‌نامه سردار دل‌ها با موضوع شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب قصه، شعر، مسابقه، حلقه‌های معرفت شهدایی، روایتگری سیره شهدا، دیدار خانواده معظم شهدا، بزرگداشت شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری برنامه‌های مذهبی و دینی ویژه گروه‌های زیارتی در محل رواق ‌دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی و... از دیگر برنامه‌هایی است که برای بهره‌مندی زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت رضا(ع) از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی بارگاه قدسی امام هشتم(ع) به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر و در ارتباط با پایگاه‌های فرهنگی و گروه‌های زیارتی تدارک دیده شده است.

از صعود ۴۰ ساله انقلاب تا صبح پیروزی

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نمایشگاه «صبح پیروزی» عنوان برنامه دیگری است که در محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برپا شده و شامل غرفه کودک، غرفه بصیرت(جهاد و شهادت)، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و غرفه حکایت آفتاب بوده و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۹ بعدازظهر در محل سازمان مرکزی آستان قدس واقع در چهارراه شهدا مشهد دایر است.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه «صعود چهل ساله انقلاب» در محل صحن قدس حرم منور امام رضا(ع) و در محل راهرو نمایشگاه حکایت آفتاب واقع در سردر باب‌الهادی(ع) حرم مطهر رضوی به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برپا شده و در آن تابلوشاسی‌هایی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون (یعنی در ۴۰ ساله گذشته و در گام اول انقلاب) به نمایش گذاشته است و زائران و مجاوران می‌توانند برای بازدید در ایام دهه مبارک فجر از ساعت ۹ صبح تا ۱۳:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت۱۶ تا ۱۹ به این دو مکان در حرم ملکوتی امام هشتم(ع) مراجعه کنند.

برپایی غرفه شهدا در محل پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‌نژاد(ره) با روایتگری راویان این پایگاه و با یاد شهدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرم و... و خاطره‌گویی فرزندان شهدای مدافع حرم برای دختربچه‌های کودک و نوجوان در محل واحد دخترانه این پایگاه، ‌ اجرای جنگ شادی برای کودکان و نوجوانان هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۳۰/۱۳ و ۳۰/۱۵ تا ۱۹ بعدازظهر، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام دهه مبارک فجر است که رئیس این اداره به آن‌ها اشاره کرد.

نشست‌های تخصصی با رنگ و بوی انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام حسن‌زاده درباره برگزاری پرسمان‌های دینی و نشست‌های تخصصی توسط این اداره در ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر امام هشتم(ع) در این ایام، برگزاری پرسمان‌های دینی و نشست‌های تخصصی بوده که بدین منظور نشست‌های تخصصی با موضوعات: «سبک زندگی جهادی» (تبیین سبک زندگی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی)، «تبیین غلبه هزینه سازش بر مقاومت» در تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال جاری و «بانوان انقلابی دیروز، امروز و فردا» (رزمندگان، کارآفرینان و...) در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۹۸، با حضور استادان و سخنرانان خبره و مطرح در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در طبقه تحتانی بست باب‌الجواد(ع) حرم مطهر امام رضا(ع) تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در این زمینه باید به برگزاری پرسمان‌های دینی با دو برنامه در هر روز پس از اذان مغرب و عشا در رواق‌های دارالحجه(عج) و امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت ثامن‌الائمه(ع) با حضور استادان و سخنرانان مذهبی و دینی در موضوعاتی مانند: «نقش رهبری در انقلاب فرهنگی و حکومت دینی (بیداری اسلامی)»، «آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی (خواص)»، «برکات مقاومت در برابر ظالم»، «وحدت و همگرایی بر محور ولایت رمز پیشرفت»، «عوامل حفظ نظام اسلامی و مقاومت و پیشرفت با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب»، «حاکمیت جهانی اسلام انگیزۀ اصلی انقلاب ایران»، «اهمیت مجلس نزد امام خمینی(ره) و توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره انتخابات مجلس» و... نیز اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در این بخش روزانه ۲۰ حلقه معرفت ویژه برادران و خواهران با موضوعات انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، مباحث اعتقادی در رواق‌های داراﻟﺤﺠﻪ، داراﻟﺤﮑﻤﻪ، ﻣﺮﮐﺰ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﻣﺪرﺳﻪ ﭘﺮﯾﺰاد، رواق اﻣﺎم خمینی(ره) و رواق ﺣﻀﺮت فاطمه ﻣﻌﺼﻮﻣﻪ(س) به طور معمول برای زائران و مجاوران بارگاه مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده یادآور شد: نقش رهبری در انقلاب فرهنگی و حکومت دینی (بیداری اسلامی)، وظایف و اختیارات ولی فقیه در مطلقه بودن، تبیین نقش مردم در حکومت اسلامی و مسئولیت‌پذیری، دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها، مقایسه مردم‌سالاری در ایران و جهان، تبیین استقلال با نگاهی به گام دوم انقلاب، امنیت، عزت و اقتدار در سایه مقاومت و... از جمله موضوعات حلقه‌های معرفت حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه فجر ۱۳۹۸ به شمار می‌رود.

برچسب‌ها