تمام مسافران خارجی ورودی به خراسان رضوی در پایگاههای بهداشتی مراقبت مرزی از نظر احتمال ابتلا به بیماریهای مختلف غربالگری می‌شوند.

سلامت تمام مسافران خارجی در ورود به خراسان رضوی آزمایش می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: پنج پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در مبادی ورودی مسافران از طریق مرزهای زمینی و هوایی شامل دوغارون در تایباد، باجگیران در قوچان، لطف آباد در درگز، سرخس و فرودگاه مشهد به طور شبانه‌روزی فعال هستند.

دکتر محمد جعفر صادقی افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در این پایگاههای مراقبت مرزی مسافران دارای علائم مشکوک به بیماریهای مختلف در قالب ۱۴ سندرم  به منظور پیشگیری از انتقال بیماریهای واگیردار به کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در این بررسی‌ها تب یکی از علائم مهم است به طوری که مسافری که تب همراه با علائمی نظیر اسهال، سرفه و عطسه و خونریزی از معده داشته به لحاظ انتقال بیماریهایی مانند مالاریا، عفونت‌های تنفسی، فلج اطفال، سل، التور و کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد و موارد مشکوک ضمن توصیه های پزشکی به پزشک ارجاع داده می شوند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین مسافر ورودی به خراسان رضوی از مبادی زمینی از مرز دوغارون تایباد وارد می‌شوند به طوری که روزانه هزار و ۵۰۰ مسافر از این مرز به استان وارد می‌شود و سه مرز دیگر شامل لطف‌آباد، باجگیران و سرخس بیشتر تردد راننده‌ها را دارند که در مجموع کمتر از ۲۰۰ نفر در روز را تشکیل می‌دهند.

دکتر صادقی تعداد مسافران ورودی به فرودگاه مشهد در روز را حدود دو هزار نفر عنوان کرد و افزود: مسافران پروازهای خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در استان خراسان رضوی مشاهده نشده است و تمام مسافران خارجی در پایگاه مراقبتهای مرزی استان با علائم تب به بیمارستان ارجاع داده شده و  تحت بررسی قرار می‌گیرند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها