خراسان شمالی- پیش از ظهر روز دوشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در شواری اداری استان ۶۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۳۷۴ میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال در سطح استان به طور متمرکز و از طریق ویدئو کنفراس افتتاح شد.

۶۷۵ پروژه درخراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر عیسی کلانتری دراین جلسه اظهار داشت: علی‌رغم تمام تحریم‌های وارده بر کشور اما در سه سال اخیر سالانه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان جهت مبارزه با ریزگردها اختصاص داده شده است.

وی افزود: هزینه‌ای که بابت محیط زیست اعم از حفظ آب، پوشش گیاهی، هوای سالم و حفظ خاک پرداخت می‌شود هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است که ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد.

کلانتری با اعلام این خبر که سالانه در کشور ۱۶ تن در هکتار فرسایش خاک داریم نیزگفت: ۴۰ سال طول می‌کشد که یک دهم میلیمتر خاک تشکیل شود اما در کشور به طور متوسط هر سال هفت دهم میلیمتر خاک از دست می‌دهیم به طوری که ۳۰ برابر خاکی که زاییده می‌شود، فرسایش صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور ما به نوعی دیگر در استان خود را به انسجام، وحدت، هم افزایی تجهیز کردیم و فضای کار در استان حاکم است.

محمدعلی شجاعی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی تمامی اجزای حاکمیت و مردم کنار یکدیگر هستند اظهار داشت: شاخص ها نشان می دهد خراسان شمالی استانی است که تحریم ها بر آن کمتر تاثیر گذاشته است و این به واسطه پای کار بودن و تلاش شبانه روزی همه مدیران و به کارگیری تمامی ظرفیت ها است.

وی افزود: به رغم نبود بسیاری از زیرساخت ها اما در بخش مولفه های کسب و کار رشد داشته ایم و نرخ بیکاری استان کاهش یافته است.

شجاعی ادامه داد: بنابر وظیفه ای که داریم تمام وقت خود را صرف خدمت به مردم می کنیم؛ بینش سیاسی همه افراد در استان محترم است اما در اجرای امور تفاوت نگاه ها دخالتی ندارد.

وی گفت: توفیق و عدم توفیق اتفاقی نیست؛ یکدلی و هماهنگی همه اجزای حاکمیت و مردم موجب شد صدایی از خراسان شمالی در بحران سیل ابتدای سالجاری بلند نشود و در اغتشاشات اخیر کشور مشکلی در این استان به وجود نیاید.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه نگاه به توسعه پایدار جز این را بر نمی تابد که تمامی پروژه ها باید پیوست محیط زیست داشته باشد تصریح کرد: تلاش کردیم صنایع استان به سمتی برود که در آینده ای نه چندان دور از آب پسماند و نه آب قابل شرب و سالم استفاده کنند و بتوانیم در حوزه محیط زیست اقدامات لازم را انجام دهیم.

برچسب‌ها