مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۲۱ شهر این استان از لحاظ وضعیت آبی در وضعیت زرد و قرمز هستند.

۲۱ شهر خراسان رضوی از لحاظ آبی در وضعیت زرد و قرمز قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم علوی در نشستی خبری افزود: از ۷۵ شهر تحت پوشش  این شرکت ۳۳ شهر در کلینیک تامین آب شرکت باید مراقبت شوند که از این تعداد پنج شهر نیشابور، تربت جام، گلبهار، مشهدریزه و شاندیز با  کسری آب ۱۵۰ لیتر در ثانیه مواجه هستند و نیاز آبی شان بیش از توان تولید آنهاست و به عبارتی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۱۶ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند و میزان تولید و مصرف آب در نقطه سر به سر قرار دارد و در ۱۲ شهر نیز به دنبال ارتقای وضعیت کیفی آب هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرحهایی خاص برای تامین آب این شهرها در دست انجام است اما در بخش مدیریت مصرف نیز شهروندان باید همکاری کنند.

علوی افزود: میزان هدررفت آب نیز در شهرهای استان ۳۰ درصد است که ۵۰ درصد این میزان هدررفت واقعی است و در شبکه توزیع در پی عوامل مختلف نظیر نشت و شکستگی شبکه هدر می رود و ۵۰ درصد نیز هدررفت ظاهری است که توسط انشعابات غیر مجاز مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد شبکه آب در شهرها و روستاهای استان معادل ۱۵ هزار کیلومتر فرسوده است که برای اصلاح آنها نیاز به اعتباری کلان است و در حال حاضر بر حسب اولویت برای اصلاح شبکه اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ ماه امسال ۵۶۸ فقره انشعاب آب غیر مجاز در شهرهای استان شناسایی شده‌ است.

علوی در خصوص شبکه فاضلاب شهری نیز افزود: ۳۰ درصد از جمعیت شهری معادل ۵۴۳ هزار نفر تحت پوشش این شرکت از خدمات فاضلاب در هفت شهر سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گلبهار، طرقبه، شاندیز و گناباد قرار دارند.

او اضافه کرد: دیروز نیز مذاکره با سرمایه‌گذار برای ساخت شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای خواف و تایباد و تکمیل شبکه سبزوار و ساخت تصفیه خانه جدید فاضلاب در سبزوار با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال نهایی شد و امیدواریم تا ۶ ماه آینده سرمایه‌گذار کار خود را آغاز کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها