رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه مواردی مشکوک به ابتلای ویروس کرونا در کشور قرنطینه و بررسی و مرخص شده‌اند گفت: تا کنون هیچ موردی از ابتلا گزارش نشده است.

هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا تا کنون در کشور گزارش نشده است/ دانشجویان ایرانی در ووهان در سلامت هستند

قدس آنلاین: دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت امروز با حضور در نشست خبری سخنگوی دولت به تشریح اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ورود  و انتشار این بیماری به کشور پرداخت و درباره شایعات و اخبار منتشر شده در مرود مشاهده مواردی از این بیماری گفت: در وزهای گذشته مواردی مشکوک به بمیاری مشاهده شده که همگی تحت مراقبت و بررسی و قرنطینه قرار گرفته و خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است لذا تمامی این افراد مرخص شده‌اند.

وی درباره دلیل ترخیص سریع این افراد با وجود دوره کمون طولانی کرونا، گفت: بررسی ها به صورت دقیق انجام گرفته و دوره قرنطینه لازم انجام گرفته است.

وی افزود:به دلیل اینکه علائم این بیماری با آنفلوآنزا یکی است، هر کسی که مشکوک باشد را بستری می‌کنیم و آزمایش‌های لازم انجام می‌شود. فردی که در اصفهان مشکوک بود پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های لازم مرخص شده است

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت دانشجویان ایرانی گرفتار آمده در چین و وضعیت سلامت و انتقال انها به کشور هم گفت: در میان این دانشجویان که در شهر ووهان حضور دارند تا کنون هیچ موردی از بیماری یا علایم آن گزارش نشده و آنها همگی در سلامت هستند.

دکتر گویا با اشاره به اینکه دوره کمون این بیماری از ۷ تا ۱۴ روز است گفت پی از بازگشت این دانشجویان و دیگر اتباع ایرانی وزارت بهداشت برای قرنطینه آنها ۱۴ روز را در نظر می‌گیرد.

وی درباره کمک ایران در زمینه مقابله با این ویروس به دولت چین گفت: ایران در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات اعلام آمادگی کرده و با سفارت چین جلسه داشته است که منتظر پاسخ طرف چینی هستیم. در همین رابطه وزیر بهداشت در صدد تماس با طرف چینی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها