خوزستان- رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام دهه فجر به مردم خوزستان گفت: پروژه های آبرسانی به شادگان و برخی روستاها و چند پروژه برق در اهواز، با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریال انجام و برخی مسائل استان نیز بررسی می‌شود.

سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریالی برای پروژه های آبرسانی استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی که همراه با وزیر نیرو امروز سه شنبه ۱۵ بهمن به خوزستان سفر کرده است در فرودگاه و در جمع خبرنگاران نیاز اساسی استان خوزستان را توجه به معضلات فاضلاب  آن دانست و با شاره به مشکلات ناشی از سیل در ان استان اظهار کرد: در این سفر پروژه هایی در حوزه وزارت نیرو افتتاح می شوند.

لاریجانی با تبریک ایام دهه فجر به مردم خوزستان،  افزود: این پروژه ها شامل آبرسانی به شادگان و برخی روستاها و چند پروژه برق در اهواز، با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریال است و برخی مسائل استان نیز بررسی می‌شود.

وی همچنین از انجام چند پروژه مربوط به آموزش و پرورش و راه اندازی کلاس‌های درس خبر داد.

گفتنی است؛ رییس مجلس در افتتاح ۵۴۰ کلاس درس به صورت ویدیو کنفرانس و نشست شورای برنامه ریزی خوزستان نیز حضور می یابد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این سفر شامل سد تنظیمی آریوبرزن و نیز بازیابی و توسعه تصفیه‌خانه آب بهبهان، آبرسانی به شهرهای شادگان و رفیع و آبرسانی به ۲۲ روستای باوی و رامشیر است‌.

همچنین پست ۴۰۰ کیلوولت متن به همراه پست ۴۰۰ کیلوولت دو مداره شهید بقایی و خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره متن به نیروگاه غرب کارون، فاز اول و پست خط ۴۰۰ کیلوولت جندی شاپور، کلیدخانه پست و خط دو مداره ورودی ۴۰۰ کیلوولت شهید بقایی و نصب دو بی در پست ۴۰۰.۲۳۰ کیلوولت شهید دقایقی اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.

برای بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق خوزستان در این هفته در مجموع یک هزار و ۶۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

در این سفر همچنین رییس عملیات اجرایی آبرسانی به هشت روستای اهواز با خط انتقال ۲۵ کیلومتری، چهار دستگاه پمپ و ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع با جمعیت زیر پوشش ۲۵۰۰ نفر با اعتبار ۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
 

برچسب‌ها