سمنان- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: قصور پزشکی در فوت مادر باردار شاهرودی وجود دارد و پزشک معالج نیز حضور دیرهنگام نزد بیمار را پذیرفته است.

قصور در فوت مادر باردار شاهرودی پذیرفته شد

به گزارش قدس آنلاین؛ سید احمد ابوالقاسمی فر شامگاه دوشنبه در نشست خبری کارگروه سلامت و آموزش پزشکی شهرستان شاهرود در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، درخصوص موضوع مرگ مادر باردار در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) وابسته به این دانشگاه اظهار داشت: کمبود تجهیزات و مسائل دیگری همچون نبود پلاسما در بیمارستان در این موضوع مطرح نیست.

وی با بیان اینکه این بانوی باردار دوشنبه شب گذشته به بیمارستان مراجعه کرد و توسط پزشک معالج بستری شد، افزود: پس از زایمان و تولد نوزاد، مادر دچار خونریزی شد و در نهایت فوت کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به ارایه گزارش موضوع در مهلت قانونی به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، یادآور شد: از صبح سه‌شنبه نشست هایی پیرامون بررسی این موضوع برگزار شد و گزارش پس از تکمیل مستندات به دادستانی ارسال می شود. 

ابوالقاسمی فر اضافه کرد: گزارش اولیه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به فرمانداری فرستاده شده و هنوز به بیمارستان اعلام نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این نشست درباره این موضوع ابراز کرد: بهتر است بررسی دقیق این پرونده شتابزده  انجام نشود تا شاهد تأثیرات منفی نباشیم.

حسین شیبانی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره بانوی باردار دیگری که حدود سه ماه پیش در این بیمارستان در زمان سزارین دچار کاهش شدید هوشیاری شد، بیان کرد: این خانم هنوز در قید حیات است و در این موضوع قصور پزشکی به این شکل نبوده است، اما  خطای پزشکی در بهترین مراکز درمانی دنیا نیز پذیرفته است.

برچسب‌ها