۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 691206

شمار تلفات شیوع کروناویروس کشنده که به سرعت در چین رو به افزایش است به ۴۲۷ تن رسیده و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دومین قربانیِ کرونا در خارج از چین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایسنا، همچنین تا امروز (سه‌شنبه) ابتلای ۲۳۴۵ نفر دیگر به کروناویروس در استان هوبئیِ چین تایید شده است.

راشاتودی در گزارشی نوشت: آمارها حاکی از آن است که روند شیوع کروناویروس جدید از بیماری سارس پیشی گرفته و مسئولان حوزه سلامت در تمامی جهان به دنبال اقدامات موثر برای مهار گسترش این عامل بیماری‌زا هستند.  

علاوه بر چین حداقل در ۲۵ کشور حدود ۱۵۵ نفر به کروناویروس آلوده شده‌اند که بسیاری از این موارد در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند مشاهده شده است.

همچنین شبکه خبری CNN در گزارشی از مرگ دومین بیمار آلوده به کروناویروس در خارج از چین خبر داده و اعلام کرده است که یک نفر از افراد آلوده به کروناویروس در یکی از بیمارستان‌های هنگ‌کنگ جان خود را از دست داده است. روز گذشته (دوشنبه) نیز یکی دیگر از مبتلایان به کروناویروس در بیمارستانی در فیلیپین جان خود را از دست داد.

بنابر گزارش ژاپن تودی، از سوی دیگر گزارش‌ها حاکیست که چین به گروهی از متخصصان آمریکایی اجازه داده است تا برای بهبود اقدامات پزشکی و با هدف مقابله با کروناویروس به این کشور سفر کنند.

قرار است این گروه از متخصصان به عنوان بخشی از اقدامات سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای کمک به مقابله با این ویروس کشنده و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن به چین سفر کنند.

همچنین شیوع کروناویروس موجب محدودیت تردد و لغو برخی از پروازها شده و این درحالیست که دبیرکل این سازمان اظهار داشته‌ است که "منع سفر ضرورتی ندارد."

«تدروس آدهانوم قبریسوس» تاکید کرده است: دلیلی برای اتخاذ اقداماتی که در تجارت و سفرهای بین‌المللی تداخل ایجاد می‌کند، وجود ندارد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز در بخشی از گزارش اخیر خود در این خصوص آورده است که دولت چین ضمن اعتراف به ضعف عملکرد خود در زمینه مقابله با کروناویروس جدید آمریکا را به هراس‌افکنی در شرایط کنونی متهم کرد.

دولت چین به عملکرد ناکافی و ناقص خود در مقابله با شیوع کروناویروس معترف است و تاکید کرده که باید اقدامات خود را بهبود و توسعه دهد. پکن همزمان آمریکا را نیز متهم کرده که با اقدامات خود در مقابله با این ویروس عملا هراس‌افکنده است.

کمیته دائمی راهبری حزب حاکم کمونیست چین که متشکل از هفت سیاست‌گذار ارشد حکومت این کشور است روز دوشنبه، سوم فوریه با صدور اطلاعیه‌ای گفت که به "نقصان‌های اجرایی و کاستی‌های عملیاتی" در مواجهه با کروناویروس معترف است؛ نقاط ضعفی که باید "اصلاح و بهبود" یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها