زنجان-مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: بازار را برای عرضه  اجناس غیر استاندارد نا ایمن می کنیم.

بازار برای تولیدات غیر استاندارد نا ایمن است 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:داود کارگرزاده مدیرکل استاندارد استان زنجان در نشست خبری با بیان اینکه حضور استاندارد  در بازار پررنگ شده است گفت:  بازار را برای کسانیکه اجناس غیر استاندارد عرضه می کنند نا امن می کنیم.
کارگرزاده  بااشاره به اینکه  جعل علامت استاندارد و مخدش کردن تاریخ مصرف کالاهای اجباری شناسایی شده  است افزود: طی یک سال گذشته  ۱۶۸۱بازرسی صورت گرفته است. 
وی با بیان اینکه در بحث تدوین استانداردهای بین المللی  مشارکت داریم اذعان داشت: ۳۸استاندارد ملی  را با مشارکت دستگاههای اجرایی و اساتید دانشگاههی تجدید نطر کردیم و تعداد استانداردهای ملی تجدید نظر شده ۱۶۲مورد است. 
کارگرزاده با بیان اینکه استاندارد ملی  چاقو را به استان زنجان سپرده شده است یاد آورشد:تا پایان سال استاندارد ملی چاروق و چاقو تدوین خواهد شد.
وی این  اقدام را در جهت صادرات صنایع دستی با استاندارد مهم ارزیابی کرد.
کارگرزاده با اشاره به اینکه  در آزمایشگاه همکار سه لایه کنترل داریم و امر کیفیت بسیار مهم است ادامه داد: ارزیابی ها وکنترل های استاندارد  تعداد خطاها را به حداقل  می رساند.
کارگرزاده از سه بانوی کشاورز زنجانی که موفق به اخذ پروانه کاربرد نشان حد مجاز  آلاینده ها در کشاورزی شدند خبرداد واظهارداشت: سه  محصول سیب،انگور و لوبیا موفق به کسب استاندارد تشویقی شدند.
مدیر کل استاندارد زنجان تعداد پروانه های تشویقی طی یکسال را  ۹۰مورد ذکر کرد. 
کار گرزاده خاطر نشان ساخت:تعداد پروانه  های حد مجاز آلاینده ها  در استان به ۲۴مورد رسیده است و سومین استان در صدور تعدادپروانه های حد مجاز آلاینده ها  هستیم.
وی با اشاره به اینکه چهار بار در سال آزمون صورت می گیرد گفت:۳۹۶۹ آزمون ترازوی سبک و سنگین طی یکسال گدشته صورت گرفته است.
وی ابراز داشت:۴۷۸مورد تذکر واحد تولیدی و چهار مورد توقیف و یک مورد جعل نشان استاندارد طی سال جاری انجام شده است.
کارگرزاده با تاکید بر اینکه امروزه مردم ما به اهمیت استاندارد بودن آسانسور پی برده اند اظهارداشت:۶۹۸مورد گواهینامه استاندارد اسانسور صادر شده است.
وی  افزود:تمامی آسانسورهای ادارات  دارای استاندارد هستند و مراکز عمومی ودرمانی مشمول استاندارد هستند.
این مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص عدم استاندارد آسفالت گفت:آسفالت مشمول استاندارد اجباری نیست ولی قیر،شن و ماسه شامل استاندارد اجباری است.
کارگرزاده یاد آورشد:بالغ بر۸۰۰قلم کالا مشمول استاندارد اجباری است.


 

برچسب‌ها