مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان رضوی گفت: همزمان با واگذاری ۷ هزار سند املاک علوی در سراسر کشور، ۴۰۰ فقره از این اسناد به ارزش ۶۷ میلیارد ریال به استان واگذار شد.

واگذاری ۴۰۰ فقره سند املاک علوی  رایگان به خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی نیک فرجام ظهر امروز در مراسم واگذاری هفت هزار سند املاک علوی که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با ۵ استان کشور در تربت حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی واگذاری رایگان اسناد املاک علوی در سطح استان‌ها را آغاز کرده و امروز همزمان با سراسر کشور، هفت هزار سند به ارزش یک هزار میلیارد ریال به صورت رایگان به مردم اهدا می‌شود.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان رضوی افزود: سهم استان خراسان رضوی از این واگذاری‌ها ۴۰۰ فقره، به ارزش ۶۷ میلیارد ریال است، ضمن اینکه اراضی فوق در شهرستان رشتخوار و شهر جنگل واقع شده که به علاوه آن ۲۱۷ مورد بخشودگی رایگان و بیش از سه هکتار اراضی در این مسیر به شهرداری شهر جنگل از شهرستان رشتخوار واگذار شده است.

نیک فرجام ادامه داد: یک حلقه چاه عمیق به کشاورزان این منطقه واگذار شد و در ادامه روند واگذاری‌ها سال آینده دو هزار فقره سند به مردم خراسان رضوی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اراضی مربوط به دوران پهلوی است که از مردم گرفته شده و بعد از انقلاب با دستور امام خمینی (ره) این زمین‌ها به مردم واگذار و امروز با دستور رئیس بنیاد مستضعفان اسناد به صورت رایگان به مردم اهدا می‌شود.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان رضوی گفت: در این واگذاری‌ها تمام اراضی، اسناد و املاکی که متعلق به مردم است، به صورت دقیق بررسی و آنجایی که در زمان طاغوت به صورت غیر قانونی از مردم گرفته شده، همراه با سند رایگان بازگردانده می‌شود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها