امروز 17 بهمن ماه فیلم هایی از برادران محمودی و عباس امینی به همراه مستندی به تهیه کنندگی شهردار تهران به نمایش درخواهد آمد.

از روایت یک جنایت هولناک در «کشتارگاه» تا «مردن در آب مطهر»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نیمه خود رسیده، در ششمین روز آن سینمای اهالی رسانه حال وهوای فوتبالی هم پیدا خواهد کرد. برهمین اساس، امروز برخلاف روزهای گذشته به دلیل پخش زنده شهرآورد تهران، پردیس ملت تنها دو فیلم «کشتارگاه» و «مردن در آب مطهر» را به نمایش درخواهد آورد.

یک جنایت هولناک در «کشتارگاه»

فیلم سینمایی «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی نخستین فیلمی است که امروز رنگ پرده را خواهد دید. این فیلم در بخش نگاه نو این دوره از جشنواره حضور دارد و فیلمنامه این اثر  توسط امینی و حسین فرخ زاده به نگارش درآمده و جواد نوروزبیگی به عنوان تهیه کننده و علی طلوعی به عنوان سرمایه گذار و جانشین تهیه کننده در این پروژه حضور دارند.

در خلاصه داستان «کشتارگاه» آمده است: امیر چند ماهی است که از فرانسه دیپورت شده است، او بخاطر پدرش شریک یک جنایت هولناک می‌شود...
رفیق: اینجا صلیب سرخی‌ها بهت میگن چیتا
امیر: چی؟
رفیق: چیتا ... یوزپلنگ

مانی حقیقی، امیرحسین فتحی و باران کوثری با حضور حسن پورشیرازی نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند که مقابل دوربین احسان رفیعی جم رفته اند.

«مردن در آب مطهر»

فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی تولید شده است که در سئانس دوم و پس از بازی پرسپولیس و استقلال اکران خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم عاشقانه که قصه چند جوان مهاجر افغان را که سودای اروپا دارند، آمده است؛ «رونا: حامد از دریا نترسی یا از هرچی که بترسی بلای جونت میشه، حامد: نمی‌ترسم.»

علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، خیام وقار کاشانی و پیمان مقدمی در این فیلم نقش آفرینی دارند.

نگاهی به مستندهای کوتاه و مستند

زمستان است

مستند «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زاهدیان و تهیه کنندگی پیروز حناچی با موضوع روایت بخشی از تاریخچه محله‌های شهر تهران، به تهیه‌کنندگی پیروز حناچی، شهردار تهران، رونمایی شد.

خیابان لاله‌زار تهران یکی از شاخص‌ترین نمونه‌ها در ایران است که به عنوان نمادی از میل به تجددطلبی، قابل مطالعه است؛ مجموعه‌ای از عناصر مختلف که این خیابان را به گذرگاهی فرهنگی مبدل می‌کرد. با وقوع کودتای سال ۱۳۳۲ و افزایش جمعیت پایتخت، لاله‌زار آرام آرام هویتی تازه به خود دید...

همچنین فیلم «پاندای قرمز» به کارگردانی علی پاک‌نیا و تهیه‌کنندگی مهبد عبقری نیز در این سئانس به نمایش درخواهد آمد.

برچسب‌ها