معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به تاکید وزیر بهداشت و استاندار اگر موردی از ابتلای به ویروس کرونا در استان مشاهده شود بلافاصله اطلاع رسانی خواهیم کرد چرا که سلامت مردم از همه چیز مهمتر است.

ابتلای احتمالی به کرونا در خراسان رضوی بلافاصله اطلاع رسانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری افزود: پس از مطرح شدن موضوع کرونا بلافاصله در استانداری با حضور استاندار در حوزه پدافند غیرعامل و حوزه زیستی جلسه گذاشته شد و در حال حاضر در مرزهای ورودی استان کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مستقر هستند و همه از جمله مسافران و رانندگان ورودی در مرزها را نفر به نفر رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: کمپ ها آماده است که اگر در صورت لزوم موردی از ابتلا گزارش شد آمادگی داشته باشیم اما خوشبختانه تا کنون موردی در زمینه ابتلا به این ویروس در استان خراسان رضوی گزارش نشده است.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان این که آمار دقیقی از ورود غیرقانونی اتباع کشور افغانستان به خراسان رضوی وجود ندارد افزود: روزانه هزار و ۵۰۰ نفر و در مجموع سالانه ۶۵۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان که به صورت غیر قانونی وارد ایران شده اند از مرز دوغارون طرد می‌شوند.

جعفری با بیان اینکه هم اکنون مراقبتهای بهداشتی توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در مرزها برقرار است تاکید کرد: نخستین مرحله در زمینه مقابله با شیوع کرونا تشخیص همه‌گیری این بیماری است و مرزبانی طی گزارشی به شورای تامین استان از استقرار کارشناسان مربوطه و انجام مراقبتهای بهداشتی با استفاده از تب سنج در مرزهای استان اطمینان داده است.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی روزانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ مسافر خارجی در بدو ورود به چهار پایانه مرز زمینی دوغارون، سرخس، لطف آباد و باجگیران این استان در واحدهای قرنطینه انسانی از نظر بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرند که دو هزار و ۲۰۰ نفر از این مسافران به صورت قانونی از مرز دوغارون و افغانستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها