رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار نیازهای واحدهای صنعتی و صنایع معدنی استان که از طریق واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای یا ماشین آلات تامین می‌شود، در بخشی از نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت، معدن و فلزات در نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد به نمایش درآمد.

نیازهای صنایع خراسان رضوی در نمایشگاه مشهد معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مس فروش د ر حاشیه این نمایشگاه‌ افزود: این اقدام با هدف شناساندن نیازهای صنعت داخل به شرکت‌های دانش بنیان و فناور انجام گرفته تا با انعقاد تفاهمنامه بین این دو بخش از حجم واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای به استان کاسته شده و شرکت‌های دانش بنیان تامین کننده آنها در داخل کشور شوند.

وی ادامه داد: بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی اتوماسیون صنعتی، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن زمین شناسی و صنایع وابسته، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات راهسازی و عمرانی و ریلی و جاده‌ای، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگهای تزئینی و نما و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی و فلزات امشب به طور همزمان در ۱۵ هزار مترمربع از فضای نمایشگاه مشهد برپا شده است.

وی گفت: اهداف برپایی این نمایشگاه‌ها معرفی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و نمایندگان شرکتهای خارجی در زمینه ماشین آلات و ابزارآلات صنعتی، معدنی، راهسازی و معدن، فولاد، صنایع و تبیین نیازهای صنعت داخلی است.

مس فروش افزود: ۱۵۰ شرکت داخلی و نمایندگی شرکتهای خارجی در ۶ نمایشگاه مربوط به صنعت، معدن و فلزات مشهد دستاوردها و نیازهای خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: همزمان با این نمایشگاه‌ها، دومین نمایشگاه مشاورین با هدف ترویج فرهنگ مشاوره و فرهنگ بهره وری مناسب از امر مشاوره در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و خانوادگی در ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از فضای نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا شده است.

وی گفت: در نمایشگاه مشاورین ۱۰۲ مشارکت کننده داخلی حضور داشته و نشست‌های مشاوره‌ای و کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان نیز گفت: مهمترین مورد در این دوره شناخت توانمندی‌های داخلی است زیرا کشور در ۲۰ سال اخیر در حوزه علمی و فناوری رشد بسیار داشته و از شاخص‌های متوسط جهانی فراتر رفته است.

رضا قنبری افزود: مهمترین مولفه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی عرضه همزمان فناوری و تقاضا برای آن است تا صنعتگران بتوانند با شرکت‌های دانش بنیان که عرضه کننده فناوری هستند، ارتباط مستقیم برقرار کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های صنعت، معدن و فلزات و معرفی نیازهای ساخت داخل، محل تلاقی تقاضا و فناوری است و برای نخستین بار در این رویداد، نمایشگاه‌های عرضه محور با نمایشگاه‌های تقاضامحور در کنار هم قرار گرفته‌اند و صنعتگران نیازهای خود را به شرکت‌های دانش بنیان و فناور می ‌شناسانند.

وی گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان، توانایی حل مسایل فناورانه را دارند زیرا ایران جزو پنج کشور اول دنیا از نظر سرعت رشد نوآوری است به طوری که در مدت پنج سال از رتبه ۱۳۰ در زمینه نوآوری به رتبه ۶۰ در جهان دست یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز گفت: امسال در نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات بخش ویژه برای توانمندهای ساخت داخل ایجاد شده است.

مسعود مهدی زاده مقدم افزود: همه صنایع مادر نیازمند قطعات و کالاهایی هستند که با توجه به تحریم‌های ظالمانه، تامین آنها در خراسان رضوی از طریق واردات قابل تامین نیست.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه فرصتی فراهم شده که واحدهای بزرگ صنعتی نیازهای خود را عرضه کنند تا شرکتهای دانش بنیان، استارتاپی و مجموعه‌های توانمند با شناخت این نیازها در جهت تامین آنها وارد عمل شوند.

وی گفت: تداوم برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها منجر به کاهش وابستگی ایران به کشورهای دیگر در تامین مواد اولیه، ارتقای سطح تولید و رونق آن می‌شود.

نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت، معدن و فلزات تا ۱۹ بهمن ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها