قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هم افزایی ظرفیت‌ها در راستای عمل به مأموریت‌های کلیدی به ویژه در امر «زائر محوری» در اصلاح ساختار آستان قدس رضوی دنبال شده است، گفت: درپی اصلاح ساختار، خدمات بنیاد کرامت رضوی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و کمک به محرومان و نیازمندان توسعه می‌یابد و بنیاد بهره‌وری موقوفات نیز با هدف توسعه وقف، ارتقای بهره‌وری موقوفات، عمل دقیق به نیات واقفین و ... تشکیل می‌شود.

توسعه خدمات بنیاد کرامت و ایجاد بنیاد بهره‌وری موقوفات در آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی با تأکید بر اینکه طرح اصلاح و تکمیل ساختار کلان آستان قدس رضوی توسط جمعی از اساتید برجسته و دارای تجربه این حوزه و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی داخل مجموعه انجام شده است، خاطرنشان کرد: توجه به سیاست گذاریهای رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت آستان قدس رضوی، ایجاد توازن و تعادل سیستمی، تسهیل تصمیم گیری، تقویت نظام نظارت و بازرسی حرفه‌ای، ارتقای جایگاه برنامه‌ریزی، توجه بیشتر به «زنجیره فعالیت‌ها» و توجه جدی به مسئله مهم سرمایه‌های انسانی از جمله سیاستهای مورد نظر در این طرح بوده است.

وی با اشاره به تفکیک حوزه‌های ستادی و عملیاتی در این طرح، گفت: به این ترتیب چهار مجموعه حرم مطهر، بنیاد کرامت رضوی، سازمان علمی و فرهنگی و بنیاد بهره‌وری موقوفات به عنوان مجموعههای عملیاتی (صف) اجرای مأموریتهای آستان قدس رضوی را برعهده دارند.

خاکسار قهرودی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر امر «زائر محوری»، اظهار کرد: در این راستا مجموعه حرم مطهر رضوی به عنوان یک حوزه عملیاتی مجزا تعریف شده است و تأمین نیازهای زائران در حوزههای مختلف را دنبال خواهد کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از تداوم فعالیت خادمیاران در قالب کانون‌های خدمت رضوی و در سراسر کشور خبر داد و افزود: بنیاد کرامت رضوی از این پس متولی همه نقشهای اجتماعی آستان قدس رضوی خواهد بود و بر این اساس فعالیت‌های خادمیاری در استانها، کمک به محرومان و نیازمندان و ... با تجمیع ظرفیتهای موجود در این بنیاد دنبال خواهد شد.

وی هم چنین به تداوم فعالیتهای علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اشاره و عنوان کرد: سازمان علمی و فرهنگی مسئولیت هماهنگی، هم افزایی و مدیریت مؤسسههای علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی را بر عهده دارد و امیدواریم بر این اساس توسعه بیش از پیش بنیانهای علمی در فعالیتهای فرهنگی را نیز شاهد باشیم.

خاکسار قهرودی تأکید کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان نیز در قالب شرکتهایی همچون صنایع خلاق و صنایع پیشرفته رضوی زیر نظر بنیاد بهره وری موقوفات دنبال خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم چنین از ایجاد بخشهای ویژه ارتباط با حوزه و روحانیون، نخبگان و نهادهای دولتی و حاکمیتی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای زمینه سازی اجرای بندهای حکم ابلاغی مقام معظم رهبری و توسعه ارتباط دو سویه آستان قدس رضوی با گروههای مرجع صورت گرفته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر

برچسب‌ها