رییس اتحادیه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی مشهد گفت: تب خرید ماسک در بین مردم ناشی از جو روانی ایجاد شده بابت شیوع بیماری کرونا است.

تب خرید ماسک ناشی از جو روانی بیماری کرونا است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی مقدم افزود: اگر مردم ماسکهای را احتکار نکنند هم‌اینک در مشهد و دیگر نقاط استان خراسان رضوی هیچ کمبودی برای تامین آن وجو ندارد.

وی ادامه داد: افراد سودجو به دنبال شایعه گسترش بیماری کرونا سبب خرید غیرمنطقی و بیش از نیاز ماسک در سطح جامعه شده‌اند در حالی که هم‌اکنون ماسکهای یک بار مصرف تولید داخل به اندازه کافی در دسترس شهروندان قرار دارند.

رییس اتحادیه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی مشهد گفت: در همین چارچوب به واحدهای توزیع تجهیزات پزشکی ابلاغ شده هر واحد فقط پنج تا ۱۰ ماسک را در اختیار متقاضیان قرار دهد. همچنین با افرادی که ماسک را بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشند برخورد می‌شود.
وی افزود: ماسکهای دهان و بینی دارای انواع مختلف از جمله یک بار مصرف سه‌لایه، کربنی و غیرکربنی هستند. قیمت مصوب آنها نیز بین  ۱۵ هزار تا ۳۵ هزار ریال است بنابراین با افرادی که بالاتر از این قیمت ماسک به مردم عرضه کنند بطور قانونی مقابله خواهد شد.

خراسان رضوی فاقد واحد تولید ماسک است لذا نیاز این استان از تهران تامین و توسط ۲۰۰ واحد توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی در مشهد عرضه می‌شود.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها