نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از برنامه خود برای ضمیمه کردن بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی بعد از انتخابات خبر داد.

وعده نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به محض پیروزی در انتخابات

قدس آنلاین: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید طرح الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی فلسطین را بعد از انتخابات سراسری پیش‌رو اجرا می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نتانیاهو طی سخنرانی انتخاباتی در شهر «بِیت شمش» از تصمیم خود برای ضمیمه کردن بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، بلافاصله بعد از پیروزی در انتخابات سراسری دوم مارس (دوازدهم اسفند) خبر داد.

بر این اساس، وی در کمپین انتخاباتی حزب لیکود در این منطقه گفت: «به محض اینکه [در انتخابات] پیروز شویم، حکومت اسرائیل را بر تمام جوامع یهودی در یهودا و سامریه (کرانه باختری) و دره اردن اعمال خواهیم کرد».

به نوشته اسپوتنیک، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «ما، لیکود، اجازه نخواهیم داد که این فرصت بزرگ از چنگمان بگریزد. اما برای تضمین آن، برای اینکه مرزهای اسرائیل را تضمین کنیم، برای اینکه آینده اسرائیل را تضمین کنیم، از هر عضو لیکود می‌خواهم که رأی دهد و دیگران را نیز به رأی تشویق کند».

اظهارات نتانیاهو بعد از آن است که «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور ایالات متحده و یکی از طراحان ارشد طرح سازش آمریکایی موسوم به «معامله قرن» ابراز امیدواری کرده بود که تل‌آویو الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را تا بعد از انتخابات به تعویق بیاندازد. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که نتانیاهو هفته قبل بعد از رونمایی از طرح معامله قرن توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، گفته بود هفته آینده در جلسه کابینه الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی را به رأی می‌گذارد.

ترامپ سه‌شنبه هفته قبل طی نشست خبری به همراه نتانیاهو از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها