همدان _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مرکز گاما اسکن غرب کشور وچهار پروژ در مرکز پزشکی هسته ای کلینیک فوق تخصصی امید با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بهره برداری شد.

مرکز پزشکی هسته ای همدان افتتاح شد
به گزارش قدس آنلاین ، رشید حیدری‌مقدم ظهر پنج شنبه در افتتاح مرکز  پزشکی هسته‌ای در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید در همدان اظهار کرد: در راستای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی چهار پروژه همزمان در این کلینیک افتتاح می‌شود.
حیدری مقدم  با اشاره به افتتاح مرکز گاما اسکن غرب کشور در همدان گفت: به‌روزترین دستگاه گامااسکن را در این مرکز به کار گرفته‌ایم که سال ساخت آن مربوط به سال ۲۰۱۹ است، از این دستگاه در ایران تنها یک مورد وجود دارد که آن هم در همدان راه‌اندازی می‌شود.

حیدری‌مقدم با اشاره به افتتاح مرکز تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه در مرکز فوق تخصصی امید طی امروز بیان کرد: سالانه یک هفتم جمعیت استان در کلینیک تخصصی امید ویزیت می‌شوند که تعداد آنها ماهانه به ۲۲ هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به وجود پنج کلینیک ویژه دانشگاهی و پنج‌کلینیک خصوصی در شهر همدان گفت: دو کلینیک دندانپزشکی  نیز در همدان فعال است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه در این چهار مرکز که با همکاری بخش خصوصی افتتاح می شود با تعرفه دولتی تجهیزاتی خریداری شده است افزود: مرکز سرطان جامع غرب کشور نیز در مساحتی بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع با همکاری بنیاد فرشچیان در حال ساخت است.
وی با اشاره به اینکه دو دستگاه با به‌روزترین امکانات وارد استان شده که در این مرکز راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: نیمه اول سال آینده فاز اول این مرکز افتتاح می‌شود و دیگر دغدغه‌ای در حوزه رادیوتراپی و گامااسکن با توجه به اینکه جمعیت استان رو به پیری است، نخواهیم داشت.
حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه ۶ ماهه اول سال ۹۹ فاز درمانی مرکز هسته‌ای افتتاح می‌شود گفت: بسیاری از بیماران مجبورند با وجود تحمل درد بیماری به استان‌های دیگر بروند که با راه‌اندازی بخش درمانی کمک بسیاری ابه آنها خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیماران مجبورند به تهران مراجعه کنند افزود: خوشبختانه سومین مرکز کشوری در همدان افتتاح می‌شود که می‌تواند غرب کشور را پوشش دهد و در حوزه توریسم‌درمانی نیز موثر است.

برچسب‌ها