همدان _وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها در سامانه ثبت شده است .

۲ هزار میلیارد ریال در سامانه مازاد اموال ثبت شده است
به گزارش قدس آنلاین،فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد ودارایی ظهر پنجشنبه در بازدید از بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه اموال مازاد بانک‌ها فعال است و در حال حاضر ۲ هزار میلیارد در این سامانه ثبت شده که یک‌هزار میلیارد تومان موثر شده است.
دژ پسند با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلاح نظام بانکی واگذاری دارایی‌ها و اموال مازاد است که در بانک‌های دولتی پیگیری می‌شود افزود: به دنبال این هستیم تا ناترازی بانک‌ها را رفع کنیم، خوشبختانه در این راستا برنامه‌های خوبی تدوین کردیم که برخی باید با همکاری مراجع دیگر تصویب شود و برخی را نیز با اختیار خود پیگیری می‌کنیم.
وی از مدرن‌سازی بانک‌ها خبر داد و افزود: خوشبختانه بخشنامه بانکداری دیجیتالی توسط معاونت بانکداری ما ابلاغ شده و آن را بانک‌ها انجام می‌دهند.
وزیر اقتصادودارایی با اشاره به اینکه برگردان مطالبات معوق پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: کاهش بدهی دولت به بانک‌ها، افزایش سرمایه بانک‌ها و... به طور موازی در حال پیگیری است.
دژپسند در پاسخ به این سوال که مهمترین برنامه شما برای بهبود معیشت مردم و شرایط اقتصادی کشور چیست و چه چیزی می‌تواند مشکل اقتصاد کشور را حل کند؟ گفت: اقدامی که در حوزه مالیات، گمرک، سرمایه‌گذاری خارجی، بانکداری و بیمه‌ و... انجام می‌دهیم باعث افزایش سرمایه‌گذاری و بهبود معیشت مردم خواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه سوال تعدادی از کارشناسان نسبت به بودجه سال ۹۹ انتقاد دارند نظر شما در این خصوص چیست؟ افزود: این بودجه باید در مجلس شورای اسلامی تصویب و بررسی نهایی شود و بعد اعلام کنیم.

برچسب‌ها