خراسان شمالی- نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: زمان فعلی در انقلاب اسلامی بین الطلوعین بوده و تمرینی برای ظهور هم هست؛ به همین دلیل باید در همه صحنه‌های جامعه حضور داشته باشیم و برای تمدن و ظهور تمرین کنیم.

انقلاب اسلامی مقدمه و تمرین ظهور امام عصر (عج) است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، در یادواره لاله‌های روشن شهرستان بجنورد با گرامیداشت ایام دهه فجر، به تبیین نقش ویژه جوانان در انقلاب و نظام اسلامی پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۱ بار از جوانان یاد کرده و جوانان را به‌عنوان امیدهای آینده و آینده‌سازان انقلاب و کشور نام برده‌اند.
وی با بیان اینکه این اهتمام رهبری به نسل جوان نشانه نقش‌آفرینی ویژه جوانان، نوجوانان و دانش آموزان در پیشرفت کشور است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند: بدون توجه به گذشته پرافتخار نمی‌توان به آینده‌ای پرافتخار رسید و همان‌گونه که چهل سال گذشته مایه افتخار و سربلندی برای کشور است آینده نیز باید مایه سربلندی و عظمت برای کشور عزیز باشد.
آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه این تأکید رهبری نشانه ضرورت بهره‌گیری از تجربه پیشکسوتان در حرکت جوانانه کشور است، افزود: جوان مثل تیر و پیر مانند کمان است، درست است که کمان قدش خمیده است ولی تیر باید از مسیر کمان حرکت کند تا به نقطه هدف برسد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: جوانان ما هم باید از تجربه پیران استفاده کنند تا به قله پیشرفت برسند؛ زیرا توجه به گذشته پلکانی برای صعود به آینده است.
وی با اشاره به ضرورت انتقال تجربیات از سوی پیران به جوانان در شئون مختلف فردی و اجتماعی، افزود: رسول گرامی اسلام (ص) در این راستا می‌فرماید: «اغزوا تورثوا ابناءکم مجدا» و تأکید می‌کند با دشمنان مبارزه کنید تا مجد و عظمت و سیاست را به فرزندانتان به ارث دهید.
امام‌جمعه بجنورد در ادامه به تبیین رسالت نسل جدید در انقلاب و نظام اسلامی پرداخت و خطاب به دانش آموزان، گفت: مسؤولیت شما دانش آموزان مسؤولیت خطیری است؛ زیرا آینده این کشور و نظام منتظر شما است که در سنگرهای گوناگون در جامعه حضور به هم رسانید و آینده پر از افتخار را ترسیم کنید.
آیت الله یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شهدا در انقلاب و نظام اسلامی پرداخت و گفت: برای رسیدن به اهداف والا باید محبوب را فدای محبوب‌تر کرد و دین و ولایت محبوب‌ترین است؛ ازاین‌رو انسان باید محبوب‌های دنیایی‌اش را مقایسه و فدای محبوب‌تر کند و این آرمان شهدا است که جان خود را فدای دین ولایت کردند.
وی اظهار کرد: زمان فعلی بین الطلوعین است؛ زیرا طلوع اول دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۵۷ بود و طلوع دوم که طلوع بزرگ‌تری است، ظهور مهدی آل محمد (عج) است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: زمان فعلی بین الطلوعین بوده و تمرینی برای ظهور هم هست؛ به همین دلیل باید در همه صحنه‌های جامعه حضور داشته باشیم و برای تمدن و ظهور تمرین کنیم؛ زیرا انقلاب اسلامی درواقع مقدمه ظهور مهدی موعود (عج) و اصلاح جهانی است.

برچسب‌ها