جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی از ارائه خدمات متنوع و رایگان پزشکی به بیماران محروم در روز نخست اردوی جهادی این بنیاد در دهه فجر در روستاهای سرخس خبر داد.

خدمات متنوع و رایگان پزشکی به بیماران محروم روستاهای سرخس ارائه شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمود ابراهیمی با اشاره به اینکه اردوی جهادی بنیاد سلامت آستان قدس رضوی ویژه دهه مبارک فجر از صبح روز گذشته در روستاهای بزنگان و گنبدلی شهرستان سرخس آغاز شد، بیان کرد: به همت خادمیاران این بنیاد خدمات متنوع بهداشتی، آموزشی و درمانی به بیماران این مناطق ارائه شده است.
وی با تأکید بر اینکه خادمیاران سلامت رضوی بیماران این منطقه روستایی با جمعیت نزدیک به ۲۰ هزار نفر را غربالگری و معاینه کردند، گفت: خدماتی مانند ویزیت پزشک متخصص و عمومی، جراحی سرپایی، بینایی‌سنجی، مامایی، کنترل فشار خون و آموزش‌های بهداشتی، روان‌شناسی و تغذیه‌ای به بیماران ارائه شد.
جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی ادامه داد: روز دوم این اردوی جهادی از صبح امروز در روستاهای پس‌کمر، شیرتپه و سنگر شهرستان سرخس با برخورداری از حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت آغاز شده است و تا بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.
ابراهیمی ابراز کرد: حدود ۹۰ نفر در قالب ۱۵ تیم‌ مختلف مانند دندان‌پزشکی، جراحی، آموزش، زنان، طب اورژانس، دارویی، پایش سلامت و... در این اردوی جهادی حضور دارند.
وی به حضور نزدیک به ۲۰ پزشک متخصص در اردوی دو روزه در روستاهای شهرستان سرخس اشاره کرد و افزود: متخصصانی در رشته‌هایی مانند چشم‌پزشکی، قلب، اطفال، مغز و اعصاب، زنان، جراحی، داخلی، ارتوپدی و طب اورژانس به صورت افتخاری با بنیاد سلامت آستان قدس رضوی همکاری دارند.
جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: این گروه جهادی با برخورداری از دارو و تجهیزات پزشکی مانند تجهیزات چشم‌ پزشکی و تجویز نمره عینک با همکاری نهادهای نظامی و دولتی شهرستان سرخس به بیماران کم‌برخوردار این منطقه خدمات‌رسانی می‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها