نشست تخصصی «افغانستان و ضرورت عمل به اندیشه‌های امام خمینی (ره)» ظهر امروز در مؤسسه تبیان مشهد برگزار شد.

برگزاری نشست افغانستان و ضرورت عمل به اندیشه‌های امام خمینی (ره)

به گزارش قدس آنلاین، نشست تخصصی «افغانستان و ضرورت عمل به اندیشه‌های امام خمینی (ره)» ظهر امروز در مؤسسه تبیان مشهد برگزار شد،

حفیظ الله سلطانی، فرمانده جهاد مقدس افغانستان در این مراسم اظهار کرد: اتحاد میان مسلمانان ارمغانی است که پیامبر اسلام (ص) برای مردم به بار آوردند. در واقع پیامبر (ص) با تبعیت از آیات قرآن مردم را به اتحاد و همبستگی دعوت کرد، این اتحاد نیز در زمانه اخیر، در اندیشه‌های امام خمینی (ره) دیده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر از هر زمان بازگشت مسلمانان به سیره نبوی و احیا اسلام احساس می‌شود. امام خمینی (ره) برای ایجاد همگرایی مسلمانان، امت اسلامی را از تفرقه دور کرد، ایشان معتقد بودند که اختلاف بین مسلمین به نفع هیچ‌کدام از مذاهب نیست، بلکه باید در کنار هم به اسلام و مردم خدمت کنیم.

سلطانی تصریح کرد: فرقه‌های اسلامی به‌واسطه مشترکات زیادی که با هم دارند می‌توانند دست برادری به یکدیگر داده و در برابر دشمن ایستادگی کنند.

وی در ادامه گفت: استعمارگران برای تجزیه کشورهای اسلامی از راه‌های مختلفی مانند تفرقه بین نژادها و مذاهب، خواهان به نتیجه رسیدن نقشه‌های خود هستند. به‌عنوان مثال جاسوسان انگلیسی در کشورهای مسلمان، با تبلیغ ادیان و مذاهب ساختگی سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمین دارند و اهداف خود را با این کار پیاده می‌کنند.

فرمانده جهاد مقدس افغانستان همچنین تصریح کرد: اختلاف میان مسلمانان مهم‌ترین مسئله‌ای است که دشمن سعی دارد از این طریق مردم را تحت فشار قرار دهد. باید هوشمندانه رفتار کرد چراکه دشمن با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره سعی در ایجاد تفرقه دارد.

وی در ادامه گفت: وحدت و حرکت اسلامی بین نخبگان و مردم، باعث همگرایی مسلمانان خواهد شد. شکل‌گیری وحدت بین مسلمانان به تشکیل دولت واحد اسلامی می‌انجامد و آرزوی تاریخی مسلمانان را محقق خواهد کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام سید عیسی حسینی مزاری، مدیر خبرگزاری صدای افغان نیز اظهار کرد: مرکز تبیان متشکل از تعدادی از رهروان خط امام (ره) است، لذا سعی کرده تا در جهت تبیین این راه عمل کند.

مدیر خبرگزاری صدای افغان با بیان اینکه خط و مشی امام خمینی (ره) و اندیشه ایشان در راستای تحقق فضا برای عبادت و رستگار شدن مردم است، افزود: برای ایجاد حکومت دینی، نیاز به قیام مردم است. اگر بخواهیم برای پیشبرد اهداف دینی و الهی کار کنیم، لازم است که حرکت اجتماعی و دسته‌جمعی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: اگر افراد یک تشکل و یا یک سازمان، خود را مجهز به معرفت‌های الهی نکنند، قطعاً کارشان به سرانجام نخواهد رسید. لذا کسب معرفت در راستای اهداف الهی، از عناصر مهم برای تبیین و حرکت حکومت دینی خواهد بود.

حسینی مزاری ادامه داد: قطعاً در این راه کشورهای مختلفی از جمله آمریکا و اسرائیل علناً با حکومت اسلامی و دینی مخالفت و دشمنی می‌کنند. همچنین منافقین، متحجرین و مسلمانان ناآگاه، از دیگر دشمنان و مخالفان حکومت دینی هستند. به‌عنوان مثال مسلمانان ناخواسته گاهی در برابر نظام اسلامی می‌ایستند.

مدیر خبرگزاری صدای افغان همچنین گفت: قطعاً حرکت در مسیر خدا تاوان دارد. در این راه چه کشته شویم و یا زنده شویم، قطعاً پیروز هستیم. این مبارزه برای برداشتن موانع و مقابله با دشمنان است، لذا لازم است که ابتدا شرایط زمانی را درک کرده و در راستای تغییر شرایط، کار سیاسی یا فرهنگی لازم را در پیش بگیریم.

در ادامه همچنین حجت‌الاسلام سید فاضل حسینی، رئیس بنیاد امین اظهار کرد: انقلاب اسلامی انفجار نور بود، به‌طوری که تمام جهان را تحت تأثیر قرار داد. اگر خواهان عزتمندی هستیم باید در مسیر اندیشه‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی قدم برداریم. باید توجه داشت که انقلاب اسلامی محدود به یک کشور خاص نیست، بلکه متعلق به همه ملت‌های اسلامی است.

وی همچنین گفت: می‌توان با تأسی به اندیشه‌های امام راحل از چالش‌های موجود رهایی پیدا کرد. در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی، حرکت قیام مردم افغانستان با توجه و متکی به انقلاب اسلامی ایران بود. امام خمینی (ره) این درس را به ما داد که می‌توان در برابر ابرقدرت شرق ایستاد و مبارزه کرد.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین گفت: وحدت در میان مسلمانان از دغدغه‌های امام خمینی (ره) بود. درواقع ایشان معتقد بود اگر مسلمانان متحد باشند عزتمند خواهند شد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها