مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: صبر، استقامت، شهامت و شجاعت مادران و همسران شهدا نقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف داشته است.

 نقش برجسته مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی/ مراقبت ویژه از نقش مادران  در خانواده اسلامی ایرانی

حجت الاسلام  هادی صاحبقرانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: نام ‌گذاری سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا، فرصت ارزشمندی برای تجلیل از تلاش ها وازخودگذشتگی  های این قشر از جامعه در راه اسلام و پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به عنوان بنیان گذار انقلاب اسلامی بر تکریم مادران و همسران شهدائ تاکید ویژه ای داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز احترام و قدر دانی به این قشر از جامعه را همیشه سفارش کرده اند.

 حجت الاسلام صاحبقرانی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دیدار امام خمینی (ره) بایکی از  مادران شهدا که چهار فرزند او در راه انقلاب و پاسداری از آرمان های کشور شهید شده بودند،پس از جاری شدن اشک امام (ره) مادر این چهار شهید عنوان می کند که ما این شهدا را تقدیم انقلاب کردیم که اشک شما رو نبینیم و حتی اگر فرزند دیگری نیز داشتیم در این راه و مسیر تقدیم می کردیم که این موضوع نشان از جایگاه بزرگ و رفیع مادران شهداء است .

وی تصریح کرد:  زنان، بویژه مادران و همسران شهدا  در پیروزی انقلاب اسلامی نقش های مهم و تاثیرگذاری را ایفا کردند و بستر ساز فعایت های مهمی بوده اند زیرا  فرزندانی را تربیت کردند که در مبارزه با استکبار و طاغوت بدون هیچ گونه ترس و هراسی حتی از جان و خانواده خود نیز گذشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: صبر، استقامت، شهامت و شجاعت مادران و همسران شهدا بود که باعث شد فرزندان برومند این کشور در چهار دهه گذشته  و در حال حاضر در خط مقدم نبرد با دشمنان حاضر شوند و اجازه ندهند کوچکترین دست درازی به سرزمین ایران و مردم آن صورت بگیرد.

 وی با اشاره به اینکه نجابت خانواده های شهداء بویژه مادران و همسران شهدا قابل تقدیر است، افزود: خانواده های معظم شهدا با حضور فعال خود در عرصه های مختلف همیشه موجب تقویت نظام شده اند و در پیروی از  ولایت فقیه و اطاعت از رهبری از هیچ خدمتی فرو گذاری نکرده اند.

حجت الاسلام صاحبقرانی با اشاره به اینکه از نقش همسران شهدا در محافظت از کانون خانواده نیز نباید غفلت صورت بگیرد،  ادامه داد: از طرفی نقش مادر در خانواده اسلامی ایرانی بسیار پررنگ و برجسته است که در راستای محافظت از این نقش باید بسیار مراقب بود تا دشمنان نظام جمهوری اسلامی این نقش بزرگ را کمرنگ و کم اثر نکنند.

برچسب‌ها